اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده کتاب "دختر شینا":

کتاب دختر شینا تصویرگر فرهنگ و پیشینه اصیل ایرانی است

خبرگزاری فارس: نویسنده کتاب "دختر شینا" گفت: در کتاب دختر شینا فرهنگ و پیشینه تاریخی اصیل ایرانی را به تصویر کشیدم.

کتاب دختر شینا تصویرگر فرهنگ و پیشینه اصیل ایرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بهناز ضرابی‌زاده عصر امروز در نشست نقد و بررسی کتاب دختر شینا در همدان با بیان اینکه در نگارش این کتاب به آرزوی خود مبنی بر نوآوری در حوزه ادبیات دفاع مقدس رسیدم، اظهار کرد: پس از نگارش کتاب‌های "آن روز سه‌شنبه بود" و "سردار شهید حسن ترک" به دنبال آن بودم که شهید دیگری از شهدای این استان را به ملت شریف ایران بشناسانم.

وی با بیان اینکه کتاب "دختر شینا" پیشینه فکری داشت و اتفاقی نبود، تصریح کرد: وجود تعلیق در داستان در جریان نام‌های "حاج ستار" و "صمد" نیز بر اساس تفکر بود و حاج ستار فردی بود که در جبهه‌ها شجاعت و رسم‌های خاصی داشت که وی را ویژه‌تر می‌کرد.

نویسنده کتاب "دختر شینا" با بیان اینکه ضبط خاطرات قدم‌خیر (همسر شهید ابراهیمی) شش ماه به طول انجامیده، خاطرنشان کرد: چندی پس از ضبط این خاطرات وی دار فانی را وداع گفت که این رویداد بر روحیه من تأثیر زیادی گذاشت.

وی ادامه داد: در راستای نگارش این کتاب هر زمان که مستأصل می‌شدم سر مزار شهید ابراهیمی و همسر بزرگوارش می‌رفتم و برای ادامه راه از آنها مسئلت می‌طلبیدم.

ضرابی‌زاده با بیان اینکه کتاب"دختر شینا" سفارش هیچ فرد یا دستگاهی نبود، عنوان کرد: این کتاب اثری کاملاً دلی است که برای نگارش آن از جانم مایه گذاشتم و نگارش به آن را ادای دین به این شهید و خانواده وی می‌دانستم.

وی با بیان اینکه پس از اتمام نگارش، کتاب را نزد مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری بردم، گفت: پس از بررسی‌های انجام شده کتاب در خردادماه به چاپ اول رسید.

نویسنده کتاب "دختر شینا" ابراز کرد: پس از چاپ و توزیع کتاب "دختر شینا" تماس‌های تلفنی بسیاری در ارتباط با موضوع و تأثیرگذاری آن داشتم و یادداشت‌ها و دلنوشته‌هایی را نیز در زمینه آن در سایت‌های مختلف دیدم که بر این اساس متوجه شدم در راستای اتفاقی که انتظار داشتم در زمینه شناساندن این شهید به جامعه رخ دهد، محقق شده است.

وی با بیان اینکه امروز حاج ستار در جای جای این مرز و بوم و در دل ملت قدرشناس ایران‌زمین وجود دارد، گفت: همه نویسندگان این حوزه و نویسندگان متعهد باید به گونه‌ای عمل کنند که نسل جدید را متوجه سازند که پدران و مادرانشان در زمان رویدادی چون جنگ چگونه عمل کردند.

ضرابی‌زاده خاطرنشان کرد: با نگارش کتاب "دختر شینا" سعی داشتم عشق واقعی که در خانواده حاج ستار وجود داشت و حرکتی آغازین برای سعادتمندی و بریدن از زن و فرزند بود را به تصویر بکشم عشقی که به سربازی امام انجامید.

وی با بیان اینکه در این کتاب با عشق سربازان به امام مواجه هستیم، اظهار کرد: این کتاب زندگی سربازی شجاع را در جبهه‌ها به تصویر می‌کشد که وقتی به خانه می‌آید به همسرش می‌گوید: "بانوی من وقتی من خانه هستم شما دست به سیاه و سفید نزن".

نویسنده کتاب "دختر شینا" با بیان اینکه این کتاب تقدیمی است به جوانان ایران‌زمین، گفت: شیوه زندگی و فرهنگ اصیل و تاریخی ما در این کتاب به تصویر کشیده شده است.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه من خوشبخت‌ترین نویسنده روی زمین هستم، تصریح کرد: تنها چیزی که من را خوشحال می‌کند این است که با نگارش این کتاب هدیه خود را از حاج ستار و همسرش گرفتم همان روزی که فرزندان ایشان به من گفتند که با نوشتن این کتاب دل پنج فرزند را در روز مادر شاد کردید.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول