اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی صورت گرفت

تجهیز کتابخانه‌های روستایی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری از تجهیز کتابخانه‌ها در روستاهای با جمعیت بیشتر از یک‌هزار و 500 نفر این استان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه خبر داد.

تجهیز کتابخانه‌های روستایی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز صادقی بعد از ظهر امروز در هشتمین گردهمایی کارشناسان انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در شهرکرد اظهار داشت: هیئت امنای ستاد مرکز و انجمن‌ کتابخانه‌ها دو بال نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

وی تدوین برنامه‌های انجمن‌ها و ارائه راهکارهای جدید را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این گردهمایی برشمرد و گفت: برگزاری چنین نشست‌ها و گردهمایی‌هایی در سطح کلان و خرد موجب خواهد شد تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت بتوانیم برنامه‌ریزی مناسب‌تری در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در کشور داشته باشیم.

صادقی با اشاره به کسب رتبه برتر کتابخانه ملاصدرا فرخشهر در مسابقات سراسری فرهنگی، گفت: کسب این موفقیت‌ها به خوبی نشان می‌دهد چنانچه برنامه‌ریزی درست در راستای تحقق اهداف توسعه فرهنگی صورت بگیرد می‌توان شاهد نتایج قابل قبولی در این زمینه بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به عملکرد کتابخانه‌های عمومی این استان در سال‌ جاری بیان کرد: خرید تجهیزات کتابخانه‌ای به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال، تجهیز کتابخانه‌های روستایی در قالب کتاب و تجهیزات در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در روستاهای با جمعیت بیشتر از یک‌هزار و 500 نفر، تعمیرات کتابخانه‌های عمومی بر اساس اولویت اجرایی از جمله این اقدامات محسوب می‎شود.

وی تکمیل و راه‌اندازی خانه کتابدار در شهرستان اردل را از دیگر این اقدامات برشمرد و گفت: راه‌اندازی و تجهیز بخش کودک در کتابخانه‌های عمومی استان، تعویض تابلوهای سر درب کتابخانه‌های عمومی استان، برگزاری دوره آموزشی تخصصی کتابداری برای مسئولان کتابخانه‌های روستایی، تجهیز 15 باب از کتابخانه‌های عمومی این استان به طرح گلبانگ اذان از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال‌ جاری به شمار می‎رود.

صادقی ادامه داد: رونمایی و راه‎اندازی سامانه تحت وب پیام در تمام کتابخانه‌های عمومی استان به عنوان نخستین استان در کشور، تجهیز بیش از 15 باب از کتابخانه‌های استان به دستگاه بارکد خوان، تجهیز تمام کتابخانه‌های عمومی استان به اینترنت پرسرعت از دیگر فعالیت‌های اجرایی صورت گرفته در سطح کتابخانه‌های عمومی این استان است.

هشتمین گردهمایی کارشناسان انجمن کتابخانه‌های عمومی کشور از امروز 19 شهریور ماه جاری با حضور معاونت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول