اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی خبر داد

رشد 300 درصدی مراکز فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از رشد ۳۰۰ درصدی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای سال ۸۴ تاکنون در استان خبر داد.

رشد 300 درصدی مراکز فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی، حسین خوشایند اظهار کرد: رشد 300 درصدی مراکز آموزشی در منطقه خراسان جنوبی نشان از اهتمام دولت به امر کاهش بیکاری و فقر با رویکرد ایجاد فضاهای آموزشی و زیرساخت‌های لازم برای اشتغال افراد دارد.

وی افزود: در این مدت تعداد مراکز آموزشی از چهار مرکز در سال 84 به 16 مرکز افزایش پیدا کرده که این موضوع سبب افزایش تعداد کارگاه‌های آموزشی از 14 کارگاه به 110 کارگاه در همین زمان شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی عملکرد آموزشی مراکز را یادآور شد و گفت: تعهدات آموزش فنی و حرفه‌ای استان از 201 هزار و 600 نفر ساعت در سال 84 با رشد 872 درصدی به یک‌میلیون و 960 هزار و 304 نفر ساعت در سال 91 افزایش پیدا کرده است.

خوشایند افزود: تعداد حرفه‌های آموزشی تا سال 84، 14 حرفه آموزشی بوده که از سال 84 تاکنون به 215 حرفه افزایش یافته است که این امر نشان از رشد یک‌هزار و 436 درصدی در بخش حرفه‌های آموزشی دارد.

وی گفت: در این مدت زیربنای مراکز آموزشی از 6 هزار و 152 مترمربع در سال 84 به 29 هزار و 196 مترمربع افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی تعداد کارکنان شاغل در آموزش فنی و حرفه‌ای استان را 219 نفر اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد 175 نفر پس از تشکیل استان و روی کارآمدن دولت‌های نهم و دهم مشغول به کار شده‌اند.

وی به رشد 800 درصدی تعداد آموزشگاه‌های آزاد بخش غیردولتی اشاره کرد.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول