اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان:

سن فراگیری مهارت‌های فنی و ‌حرفه‌ای کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان گفت: سن فراگیری مهارت‌های فنی‌ و حرفه‌ای کاهش یافته به دلیل اینکه آموزش سنین ابتدایی تصویر قابل درکی از آینده شغلی کودکان در جامعه ترسیم می‌کند.

سن فراگیری مهارت‌های فنی و ‌حرفه‌ای کاهش یافته است

محمد جهانتیغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: آموزش‌های سازمان فنی‌ و حرفه‌ای استان تاکنون برای افراد بالای 12 سال برنامه‌ریزی شده بود لذا اجرای طرح مهندسان فردا و توجه به آموزش افراد زیر 12 سال یکی از مهم‌ترین نکات قابل توجه در این طرح است.

وی افزود: در این طرح به دلیل کارگروهی خلاقیت و ابتکار دانش‌آموزان تقویت شده و دانش‌آموزان با توجه به اینکه از ابتدای مقاطع ابتدایی با حرفه‌ها و مهارت‌های موجود در جامعه آشنا می‌شوند لذا به تصمیم‌گیری آنها در زمینه شغل و همچنین انتخاب رشته‌های تحصیلی کمک شایانی می‌کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: حضور کودکان و نوجوانان در مراکز فنی و حرفه‌ای موجب می‌شود تا با پرورش استعدادهای آنها زیر نظر مربیان کارآزموده در المپیادهای آینده کشور شاهد شرکت‌کنندگان و افتخارآفرینان بیشتری باشیم.

جهانتیغی با اشاره به اینکه آموزش سنین ابتدایی با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای تصویر قابل درکی از آینده شغلی کودکان در جامعه ترسیم می‌کند، ادامه داد: در طرح مهندسان فردا، دانش‌آموزان در قالب نام مهندس شخصیت خود را الگوسازی کرده و این پتانسیل تأثیر مثبت و کارآمدی در بنیان خانواده خواهد گذاشت.

وی گفت: حضور مهارت‌آموزان در رقابت‌های پایان دوره و القای حس جسارت به منظور شرکت در رقابت‌های مختلف یکی دیگر از دستاوردهای طرح مهندسان فردا است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان همچنین با اشاره به اینکه معایب این طرح با توجه به نوپا بودن آن مشخص نیست، تصریح کرد: راه‌اندازی و طراحی‌های برخی از رشته‌ها متناسب با فرهنگ و امکانات استان مانند سوزن‌دوزی، حصیربافی و دیگر رشته‌های بومی می‌تواند در استفاده از پتانسیل‌های موجود در استان تأثیرگذار باشد. 

جهانتیغی گفت: در حال حاضر تعداد 80 دانش‌آموز در مرحله نخست این طرح در سه رشته انیمیشین، سازه‌های ماکارونی و (ICDL) آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت.

آموزش انیمیشین، کار با رایانه و ساخت سازه‌های ماکارونی در قالب طرح مهندسان فردا از جمله رشته‌هایی است که نظر دانش‌آموزان زیادی را در این مرکز به خود جلب کرده است.

مهارت آموزان کوچک از سنین پیش دبستانی در این مرکز ساخت پل، فضاهای مجازی و دنیای الکترونیک را برای تبدیل به آینده‌سازانی بزرگ با کمک مربیانی آموزش دیده تجربه و لمس می‌کنند.

اجرای طرح مهندسان فردا که از نخستین روزهای شهریور ماه سال‌جاری همزمان با چهار استان دیگر در کشور به مرحله اجرا در آمده است یکی از طرح‌های مرتبط در راستای ایجاد اشتغال و مهارت آموزی با افقی بلند است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول