اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی خبر داد

استقرار نظام آموزش مهارت و فناوری از اولویت‌ها است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: استقرار نظام آموزش مهارت و فناوری از اولویت‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای است.

استقرار نظام آموزش مهارت و فناوری از اولویت‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جمشید اسعدی در دیدار با فرماندار مهاباد اظهار داشت: نظام آموزش مهارت و فناوری مبتنی بر جامعیت و انسجام در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی،‌ گسترش، نظارت و پشتیبانی در تمام سطوح تحصیلی اعم از آموزش‌های رسمی و آموزش‌های تکمیلی بین سطوح تحصیلی است.

وی با اشاره به اینکه اجرای نظام جامع ملی مهارت نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزش هنرجویان دارد، افزود: نیروهای انسانی جویای کار در چهارچوب این نظام، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را براساس استاندارد و کیفیت بالای آموزشی طی کرده و برای آغاز فعالیت کاربردی و مهارتی وارد بازار کار می‌شوند.

اسعدی اضافه کرد: نهادینه‌کردن فرهنگ کسب و کار مبتنی بر استعداد، دانش، مهارت و تخصص با رویکرد ارزش‌های اسلامی، تربیت و افزایش کارآیی، اثربخشی نیروی انسانی در صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر بر اساس نیاز بازار، ارتقای سطح فرهنگ مهارت‌آموزی از مهم‌ترین اهداف آیین‌‌نامه نظام جامع آموزش مهارت و فناوری است.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی فراهم‌کردن امکان تجمیع دوره‌‌های آموزشی تکمیلی بین سطوح تحصیلی و معادل‌سازی با دوره‌های رسمی از ماموریت‌های نظام جامع ملی مهارت و فناوری است و حمایت جدی همه مسئولان در اجرایی‌شدن این آئین‌نامه را می‌طلبد.

فرماندار مهاباد هم در این نشست با قدردانی از فعالیت‌های مهارتی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: نقش نیروی انسانی در توسعه صنعت در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

خضر کاک درویشی افزود: نیاز اساسی شهرستان مهاباد نیروی انسانی ماهر و متخصص در بخش کشاورزی است که امید است اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به درخواست مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نسبت به اختصاص درصدی از تملک دارایی سرمایه‌ای شهرستان به فصل آموزش‌های غیررسمی مهارتی گفت: هرچند تأکید بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است، تلاش می‌شود که اعتبار لازم برای بازسازی و نوسازی مرکز تخصصی آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اختصاص یابد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مهاباد نیز گفت: سه کارگاه جدید آموزشی به مجموع فضاهای کارگاهی این مرکز افزوده شد.

سلیم عباسی افزود: افزایش این فضاهای کارگاهی در این مرکز با هدف گسترش و ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و توجه به توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در بین جوانان این شهرستان به اجرا درآمده است.

عباسی اضافه کرد: با راه‌اندازی این کارگاه‌ها شمار کارگاه‌های آموزشی این مرکز به 25 کارگاه افزایش یافت. همچنین در چهار ماه اول امسال 841 نفر در رشته‌های مختلف در این مرکز آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

به گفته عباسی از این تعداد 283 نفر را خانم‌ها و 558 نفر را نیز آقایان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول