اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:

رشته‌های فنی و حرفه‌ای متناسب‌سازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از متناسب‌سازی رشته‌های این دانشگاه با نیاز بخش صنعت و جامعه خبر داد.

رشته‌های فنی و حرفه‌ای متناسب‌سازی می‌شود

سهراب رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان، با اشاره به وجود 168 دانشکده فنی و حرفه‌ای در کشور اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در تمام شهرهای کشور دانشکده فنی و حرفه‌ای به منظور تربیت تکنسین برای رفع نیاز بخش صنعت آن شهر تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به قطب صنعتی بودن کاشان تأکید کرد: با توجه به تعدد کارخانجات این شهرستان تربیت تکنسین به ویژه در رشته‌های نساجی و فرش که صنعت آن در این خطه وجود دارد، یک ضرورت انکارناپذیر است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با تأکید بر استقبال از طرح‌های خیران خاطرنشان کرد: تاکنون 71 طرح خیرساز با اعتبار 30 میلیارد تومان در عرصه دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور شناسایی شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی جهاد خیران کارگاه‌سازی و تجلیل از آنها در ابتدای سال تحصیلی آینده خبر داد و افزود: در حال حاضر یک‌هزار و 300 کارگاه در 170 دانشکده فنی و حرفه‌ای کشور وجود دارد.

رضایی تصریح کرد: به منظور پاسخ به نیاز جامعه 10 رشته برای افزودن به رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به شرط تأیید آموزش عالی کشور تعریف و برنامه‌ریزی شده است.

وی همچنین از افزودن چهار رشته به رشته‌های تحصیلی دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان خبر داد و یادآور شد: این رشته‌ها که در مقطع کارشناسی است در اکثر دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور وجود ندارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور این رشته‌ها را شامل مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید قالب‌سازی، مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید ماشین ابزار، مهندسی تکنولوژی الکترونیک و معماری برشمرد.

سهراب رضایی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برای شرکت در مراسم کلنگ‌زنی دو طرح دانشکده ‌شهید رجایی و فدک کاشان به این شهرستان سفر کرد.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول