اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پذیرش فنی و حرفه‏ای دماوند:

9 رشته فنی ویژه بانوان در دماوند فعال شد

خبرگزاری فارس: مسئول پذیرش کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه‏ای دماوند از فعال شدن 9 رشته فنی و حرفه‏ای ویژه بانوان در دماوند خبر داد.

9 رشته فنی ویژه بانوان در دماوند فعال شد

محمدعلی صداقت در حاشیه نمایشگاه «دستاوردهای دولت» شهرستان دماوند در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: اشتغال از جمله فعالیت‏های اجتماعی بانوان است و به طور قطع، حضور بانوانی محجبه در عرصه کار و کارآفرینی جامعه می‏تواند به اشاعه این فرهنگ فاطمی (س) بینجامد.

صداقت اضافه کرد: از این رو، مجموعه آموزش فنی و حرفه‏ای دماوند برای فعالیت بانوان در این زمینه اهمیت بسیاری قائل است.

مسئول پذیرش کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه‏ای دماوند افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه‏ای دماوند وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دو مجموعه برادران و خواهران به صورت رایگان آموزش‏های خود را ارائه می‏دهد.

وی ادامه داد: متقاضیان زن می‏توانند پس از اتمام دوره فنی و حرفه‏ای و البته قبولی در آزمون‏های تئوری و عملی از گواهینامه پایان دوره نیز بهره‏مند شوند.

صداقت با اشاره به رشته‏های مرکز فنی و حرفه‏ای بانوان خاطرنشان کرد: بانوان می‏توانند در رشته‏هایی نظیر معرق‏کار درجه 2، قالی‏باف درجه 2، نقاش روی پارچه، معرق و منبت‏کاری، سازنده تاج گل دست عروس، سفره‏آرایی، شهروند الکترونیکی، کارور پریمیر و کارور کورل دراو ثبت‏نام کنند.

مسئول پذیرش کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه‏ای دماوند درباره مزایای آموزش‏های فنی و حرفه‏ای خاطرنشان کرد: کسب و یا افزایش مهارت و امکان ایجاد اشتغال به صورت انفرادی و یا جذب در واحدهای صنعتی از اصلی‏ترین مزایای آموزش‏های فنی و حرفه‏ای قلمداد می‏شود.

وی ادامه داد: همچنین اعطای تسهیلات کارآفرینی و مشاغل خانگی، دریافت جواز کسب و احتساب به عنوان واحد درسی را نیز می‏توان در زمره مزایای گواهینامه‏های مهارت برشمرد.

صداقت با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب درباره لزوم کسب آموزش‏های فنی و حرفه‏ای خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در پاره‏ای از بیانات گران‏سنگ خود می‏فرمایند که «آموزش‏های فنی و حرفه‏ای باید توسعه یابد».

مسئول پذیرش کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه‏ای دماوند افزود: با توجه به این امر مورد تاکید از سوی معظم‏له باید در مسیر پیشرفت و توسعه فنی و حرفه‏ای در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از هیچ کوششی دریغ نکرد.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول