اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایری ایلام:

کار آبرسانی سیار به عشایر ایلام فراموش نشده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: کار آبرسانی سیار به عشایر ایلام فراموش نشده است.

کار آبرسانی سیار به عشایر ایلام فراموش نشده است

یار محمد کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: کار آبرسانی سیار به عشایر استان ایلام به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کار آبرسانی به 8 هزار خانوار عشایر به صورت سیار توسط این دستگاه اجرایی در استان ایلام در حال اجرا و اقدام است.

این مسئول اضافه کرد: این تعداد خانوار عشایری یک میلیون و 360 هزار رأس دام دارد که باید آبرسانی به این دام‌ها اجرایی و محقق شود.

کریمی تصریح کرد: تاکنون 13 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی و خشکسالی برای آبرسانی سیار به مردم عشایر ایلام هزینه شده است.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: آبرسانی سیار به خانوارهای کوچروی عشایر به وسیله هشت تانکر آبرسان دولتی و 45 دستگاه تانکر بخش خصوص در حال اجراست.

وی ادامه داد: در پر مصرف‌ترین ماه‌های سال روزانه 2 هزار و 500 متر مکعب آب برای عشایر استان ایلام توسط این دستگاه حمل و توزیع می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: خشکسالی‌های اخیر در مناطق مختلف سبب اجرای طرح آبرسانی به عشایر استان شده که این روند بسیار سخت و دشوار است.

کریمی تصریح کرد: در صورتیکه عشایر تعداد دام‌های خود را به صورت بی‌رویه افزایش دهند برای تأمین و آب و تعلیف دام‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول