اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایری کرمان خبر داد

آغاز اجرای طرح ملی افزایش بره‌گیری در مناطق عشایری

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایری استان کرمان گفت: اجرای طرح کلان ملی افزایش بره‌گیری در گله‌های گوسفند و بز عشایری در مناطق عشایری شهر بافت در شش گله پایلوت مربوط به شش گروه عشایر آغاز شد.

آغاز اجرای طرح ملی افزایش بره‌گیری در مناطق عشایری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان کرمان، علیرضا شاکری اظهار داشت: اجرای طرح کلان ملی افزایش بره‌گیری در گله‌های گوسفند و بز عشایری در مناطق عشایری شهر بافت در شش گله پایلوت مربوط به شش گروه عشایر آغاز شد.

در این طرح که با همکاری مرکز تحقیقات علوم دامی کشور و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی بخش امور دام به عنوان مجریان پروژه و مطالعات اداره کل امور عشایر کرمان و اداره امور عشایر شهرستان بافت انجام می‌شود در قالب شش پروژه و به صورت همزمان در شش استان عشایری کشور انجام و نتایج آن بررسی می‌شود.

بررسی مسائل عشایر زیر پوشش بهزیستی کرمان

بنابراین گزارش، جلسه مشترکی بین اداره کل امور عشایر استان و اداره کل بهزیستی کرمان به منظور هماهنگی بیشتر در خدمت به جامعه عشایری برگزار شد.

رضا عباسی مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این جلسه به فعالیت‌های سازمان بهزیستی در زمینه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، حمایت از معلولان و مددجویان و توانمندسازی آنها و ... اشاره و اظهار داشت: هم‌اکنون بخشی از جامعه عشایری استان زیر پوشش این اداره‌کل هستند که به آنها خدماتی ارائه می‌شود.

وی افزود: باید با همکاری اداره‌کل امور عشایر و تطبیق اطلاعات موجود در پایگاه‌های اطلاعاتی دو اداره برآورد دقیق‌تر و مناسب‌تری از فعالیت‌های بهزیستی نسبت به نیازمندان جامعه عشایری داشته باشیم.

علیرضا شاکری مدیرکل امور عشایر استان کرمان نیز گزارشی از آمار جامعه عشایری و فعالیت‌های اداره کل ارائه و خواستار هماهنگی بیشتر دو دستگاه به ویژه در حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه عشایری شد.

منصور بهمنی مشاور استاندار کرمان در امور عشایر نیز ضمن تشکر از مسئولان بهزیستی استان یکی از هماهنگ‌ترین دستگاه‌های استان در بحث پیگیری مشکلات جامعه عشایری را اداره‌کل بهزیستی استان معرفی کرد و از اینکه مشکلات عمده عشایر معرفی شده از سوی استانداری به این اداره‌کل مشکلات برطرف شده، قدردانی کرد.

در پایان نشست مقرر شد که کمیته مشترکی از معاونان و کارشناسان فنی در اداره‌کل تشکیل و با بررسی آمار و اطلاعات و تشکیل نیازمندی‌های جامعه عشایری در حوزه اجتماعی و هماهنگی بیشتر هر دو اداره کل بهره‌مندی بیشتر و مناسب‌تر جامعه عشایری نیازمند را از خدمات و حمایت‌های سازمان بهزیستی فراهم کند.

انتهای پیام/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول