اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ‌کل جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر:

استمرار جشنواره عکس «زمان» موفقیت بزرگی برای حوزه هنری است

خبرگزاری فارس: دبیر کل جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر و داور جشنواره سراسری عکس زمان گفت: استمرار و تداوم جشنواره عکس زمان موفقیت بسیار بزرگی برای حوزه هنری کشور و استان مرکزی است.

استمرار جشنواره عکس «زمان» موفقیت بزرگی برای حوزه هنری است

سید عباس میرهاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت:  امسال چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان بار دیگر به میزبانی اراک برگزار می‌شود که این بیانگر موفقیت جشنواره در سال‌های گذشته است.

وی تصریح کرد: آثار ارسالی به جشنواره امسال در مقایسه با سال‌های گذشته از رشد کیفی خوب و قابل توجهی برخوردار است که این نشان می‌دهد جشنواره به خوبی توانسته است اعتماد هنرمندان را به خود جلب کند.

داور جشنواره سراسری عکس زمان با بیان اینکه هم‌اکنون جشنواره به پختگی رسیده و مسئولان برگزار کننده بخش‌های جشنواره را نسبت به سال‌های گذشته افزایش داده‌اند بیان داشت: خوشبختانه این مسابقه سال به سال غنی‌تر و کیفی‌تر شده و می‌توان گفت امروز به بلوغ لازم و کافی رسیده است.

میرهاشمی گفت: برخی از جشنواره‌ها بعد از برگزاری اولین یا دومین جشنواره تعطیل می‌شوند و استمرار نمی‌یابند، اما باید به مسئولان برگزار کننده این جشنواره در استان و کشور به خاطر جدیت خوبشان در برگزاری جشنواره تبریک گفت.

وی شناخت و آشنایی عکاسان با مفهوم زمان در هنر عکاسی را از دستاوردهای مهم این جشنواره دانست و ادامه داد: کیفی شدن آثار نسبت به دوره قبلی و اعتمادسازی بین هنرمندان اتفاق بزرگی است که در این عرصه رخ داده و نشان از حرکت رو به رشد این رویداد مهم هنری است.

دبیر کل جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر با اشاره به اینکه این جشنواره مبتنی بر دو عنصر زمان و نگاه است خاطر نشان ساخت: وقتی موضوع زمان مطرح می‌شود این زمان یک لحظه را در بر می‌گیرد که این موضوع برای کار کردن محدودیت‌های بسیاری ایجاد می‌کند اما پرداختن به آن رشد دهنده است چرا که نگاه‌ها را به سمت پژوهش می‌برد و در این هنگام هنرمند لحظه‌ها را پیدا می‌کند و با شناخت به امر عکاسی می‌پردازد.

میرهاشمی اظهار داشت: امروز هنر عکاسی به ظاهر راحت شده اما نسبت به دوره‌های گذشته بسیار مشکل‌تر و پیچیده‌تر شده است، زیرا فعالیت علمی جامعه بالا رفته و برای ارتباط با آدم‌هایی که علم پیدا کرده‌اند رفتار علمی نیاز است و این کار را سخت می‌کند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول