اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داور چهارمین جشنواره عکس «زمان»

جشنواره عکس «زمان» نیازمند مقالات علمی است

خبرگزاری فارس: داور چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان گفت: جشنواره سراسری عکس زمان نیازمند مقالات علمی است و این جشنواره بدون توجه به مباحث پژوهشی ناقص خواهد بود.

جشنواره عکس «زمان» نیازمند مقالات علمی است

محمدمهدی رحیمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: کار داوری آثار ارسالی به چهارمین جشنواره عکس زمان از روز شانزدهم شهریور ماه آغاز شد که نتایج این داوری 20 شهریور ماه اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: آثار ارسالی در مقایسه با جشنواره‌های قبلی از نظر کیفیت از رشد قابل توجهی برخوردار بودند که این نشان دهنده روند رو به رشد این جشنواره است.

داور چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان با بیان اینکه انتخاب 80 قطعه عکس به عنوان آثار برتر با توجه به کیفیت بالای آثار ارسالی کار را برای داوران جشنواره کمی سخت کرده است، بیان داشت: پرداختن به مفهوم زمان در عکاسی از نخستین چالش‌هایی است که در عمر بیش از 170 ساله عکاسی همیشه عکاس با آن مواجه بودند که سعی شده در این جشنواره به نوعی این دغدغه پرداخته شود.

رحیمیان گفت: همیشه زمان و به چنگ آوردن آن موضوع مهم و مورد توجه هنرمندان عکاسی بوده و آثار ارسالی به این جشنواره به خوبی توانسته است دیدگاه‌های متفاوت هنرمندان به مقوله هنر را به تصویر بکشد.

وی با بیان اینکه به تصویر کشیدن زمان در عکس از دشواری‌های عجیب و غریبی است که عکاسان با آن مواجه هستند، ادامه داد: بدون شک اگر عکاس شناخت درستی نسبت به موضوع زمان نداشته باشد، بدون شک دچار سردرگمی می‌شود و آنگاه به جای عکاسی به سمت تصویرسازی روی آورده و می‌کوشد مضامینی را که ممکن است از عکاسی نتواند دنبال کند، در حالت میان رشته‌ای و بین رشته‌ای با گرافیک و تصویر سازی پیوند بزند که در این مواقع از عکاسی مستند فاصله خواهد گرفت.

داور چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان برگزاری جشنواره سراسری عکس زمان را به نوعی پرداختن به دغدغه درونی عکاس درباره مفهوم زمان دانست و اظهار داشت: در تاریخ برگزاری نمایشگاه‌ها و مسابقات عکاسی پرداختن به مفهوم زمان بی سابقه بوده و با توجه به پیچیدگی‌ها و چالش‌هایی که  این واژه در خود دارد پرداختن به این موضوع باید از سوی برگزار کنندگان با یک راهبرد پژوهشی همراه باشد.

رحیمیان گفت: این جشنواره بدون مقاله علمی ناقص است، چرا که این جشنواره به یک مبنای تئوریکی در حوزه نظر نیاز دارد که نپرداختن به آن از سوی متفکرین در حوزه عکاسی می‌تواند این جشنواره را در دوره‌های آینده دچار بحران کند.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول