اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل دینی و مذهبی صداوسیما:

آمریکا و همدستانش علیه ایران هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل دینی و مذهبی صداوسیما گفت: آمریکا به همراه دیگر همدستانش راجع به انقلاب اسلامی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

آمریکا و همدستانش علیه ایران هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در نوزدهمین جشنواره اشک و لبخند ویژه گرامیداشت سرداران و 38 شهید منطقه نیاک لاریجان مازندران بیان داشت: 17 شهریور یکی از ماندگارترین و مهم‌ترین روزهای انقلاب بوده که به جمعه خونین انقلاب شهرت گرفته است. 

وی با اشاره به روزی که در تهران و میدان ژاله سابق مردم را به خاک و خون کشیدند خیلی از این کشورها اربده سر دادند ولی الان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، افزود: اگرچه آمریکا 34 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی فکرهای زیادی در سر داشته و حرف‌های پوچ زیادی می‌زند، ولی این بار نیز به همراه دیگر همدستانش راجع به انقلاب اسلامی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

ماندگاری با تاکید اینکه شهدا اسناد ماندگار اطاعت از ولایت، بصیرت و اهل دیانت بودند، بیان داشت: خداوند به شهدا مقام‌های بی‌کرانی همچون مغفرت، کرامت و شفاعت داده است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم و دانشگاه در بیان حدیثی از امام صادق(ع) ادامه داد: آن حضرت می‌فرمایند که «شیعیان مایه زینت ما اهل بیت باشند»، پس باید خود را با معیارهای اهل بیت همانند کرده تا مایه زینت انها باشیم نه مایه ننگ‌شان.

ماندگاری با اشاره به پنج شاخصه جامه عمل پوشاندن به حدیث امام صادق(ع) و زینت اهل بیت بودن تصریح کرد: پنج شاخصه عاقل بودن، حیا، نماز، ادب و ولایت می‌تواند انسان را به گونه‌ای بالا ببرد که اهل بیت نیز به آن افراد بنازند.

این روایتگر سیره شهدا با اعلام اینکه برای زینت اهل بیت بودن باید اهل دیانت باشیم، خاطرنشان کرد: تمام تلاش پیامبران و امامان این بود تا ما بنده خدا باشیم زیرا هر کس بنده خدا باشد سرور عالم است وگرنه به برده دنیا تبدیل خواهد شد.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی صداوسیما و ویژه برنامه «سمت خدا» با بیان اینکه برده و نوکر پول، ثروت، مسند، قدرت و زیبایی نباشیم، ابراز داشت: بسیاری از مسیحی‌ها، یهودی‌ها، رمی و حتی دشمنان اسلام تا علم امام صادق(ع) را دیدند گفتند تا به حال بر روی کره زمین عالم‌تر از امام ششم شیعیان ندیدیم.

وی یادآور شد: وای به حال آنهایی که در بین خود از وجود عالمان بزرگ جهان اسلام سود ببرند، دست عالم را ببوسند ولی نتوانند برای باز شدن چشم جهت دیدن حقایق هستی از علم او استفاده نکنند باید تاسف خورد.

ماندگاری با اعلام اینکه عقل آن نیست که ظاهر ببیند بلکه عقل آن است که باطن و آخر را ببیند، گفت: همیشه فرد آخرت‌بین عاقل است.

وی در بیان سومین شاخصه زینت اهل بیت بودن اذعان داشت: حیا گوهر وجود آدمی است و انسان با حیا خود را به گونه‌ای زینت می‌دهد تا خداوند او را ببیند.

وی با تاکید اینکه امروزه دشمنان می‌خواهند ما را به وادی بی‌ادبی بکشانند، خاطرنشان کرد: باید آداب اسلامی در جامعه رعایت شود و مهم‌تر از آن ادب در برابر خداوند بوده که بسیار با اهمیت است تا حدی که امام راحل عالم را محضر خداوند دانسته و توصیه کردند تا در محضر خداوند معصیت نشود.

ماندگاری اضافه کرد: جامعه اسلامی این نیست که در مراکز عرضه البسه بر مانکن زن لباس نیمه عریان پوشیده شده تا در معرض دید مردم قرار گیرد.

بی‌ولایت راه صحیح از ناصحیح گم می‌شود

کارشناس مسائل دینی و مذهبی صداوسیما با تاکید بر جایگاه ولایت فقیه در عصر غیبت امام زمان (عج) عنوان کرد: معنای ولایت در این است که هیچ کاری را بدون اجازه ولی دین انجام ندهیم، ولایت از آن خداوند بوده که در درجات بعدی از آن رسول خدا، اهل بیت و ولی فقیه در عصر غیبت است.

وی افزود: بی‌ولایت راه صحیح از ناصحیح گم می‌شود، پس باید امروزه نیز با اطاعت از ولایت فقیه خود را از هر گونه بلا و آسیب دنیایی مصون و محفوظ بداریم.

انتهای پیام/ب10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول