اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبدان:

حضور 120 کشور در اجلاس تهران نشان از انزوای آمریکاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبدان گفت: حضور 120 کشور در اجلاس غیرمتعهدها نشان از عدم انزوای ایران بلکه انزوای استکبار و آمریکا است.

حضور 120 کشور در اجلاس تهران نشان از انزوای آمریکاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام محمد حمیدی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آبدان با اشاره به اجلاس غیر متعهدها در تهران گفت: حضور 120 کشور جهان در این اجلاس یک حادثه بسیار مهم و به نفع کشور ما است، روزنامه آمریکایی وال‌ا‌ستریت ژورنال می‌نویسد ایران با برگزاری این اجلاس غرب را کیش و مات کرد.

حمیدی‌نژاد تصریح کرد: با وجود توصیه‌های جدی آمریکا و تلاش‌های پشت پرده این کشور این اجلاس از با عظمت‌ترین اجلاس‌ها بود، یعنی اجلاس شانزدهم از پانزده اجلاس قبل با عظمت‌تر برگزار شد و نمایندگان 120 کشور جهان در این اجلاس شرکت کردند.

امام جمعه آبدان افزود: رژیم صهیونیستی تلاش بسیار زیادی کرده بود که بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل در این اجلاس شرکت نکند اما با وجود همه تلاش‌های رژیم صهیونیستی بان‌کی‌مون در اجلاس شرکت کرد و این هم یک پیام بسیار مهم به رژیم صهیونیستی و همچنین آمریکا است.

وی گفت: زمانی که 120 کشور دنیا که یک سوم جامعه بین‌المللی هستند می‌خواهند در این اجلاس در ایران شرکت کنند نشان از عدم انزوای ایران بلکه انزوای استکبار و آمریکا است.

حمیدی‌نژاد اضافه کرد: اگر چه سران آمریکا نمی‌خواهند قبول کنند اما امروز این قضیه برای خیلی‌ها روشن شده است که روزبه‌روز آمریکای جهانخوار در انزوای بیشتری قرار می‌گیرد و مخالفت یکی پس از دیگری کشورهای جهان این قضیه را قابل فهم کرده است.

امام جمعه آبدان اظهار داشت: نکته مهم دیگر اجلاس برای جهموری اسلامی ایران همین است که در تمام دنیا مردم دنیا صدای مقام معظم رهبری را بشنوند ایشان سخنان بسیار مهمی را فرمودند که حتما شما قسمت‌هایی از آن را شنیده‌اید و اهمیت این سخنان آنجاست که در حضور دبیر کل سازمان ملل به سازمان ملل و شورای امنیت حمله می‌شود و نقایص آنها بیان و اعتراض جامعه جهانی به سازمان گوشزد می‌شود.

وی با اشاره به 12 شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس گفت: حدود 100 سال قبل در 12 شهریور 1294 هجری شمسی جوانی 33 ساله به واسطه یکی از دوستان خودش با تحریک انگلیس به شهادت می‌رسد این جوان چند سال در مقابل انگلستان با دوستانش مقاومت کرد حدود هفت سال نگذاشتند انگلستان که قسمت‌هایی از بوشهر را تصرف کرده بود بتواند دلوار و اهرم و جاهای دیگر را به تصرف خودش در بیاورد.

حمیدی‌نژاد خاطر نشان کرد: نکته مهم در مورد رئیسعلی دلواری این است که ایشان جان‌باخته و فدایی ولایت بود و برای مبارزه با انگلستان از ولی زمان خودش و مراجع عظام کسب تکلیف کرده بود البته همه ما افتخار می‌کنیم رئیسعلی دلواری متعلق به نظام اسلامی و ایران است اما ما بوشهری‌ها این افتخار را داریم که خون آن عزیز در رگ جوان‌های ماست و امروز هم همان جوان‌ها که در این هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که خون رئیسعلی در رگ‌هایشان هست و امروز هم با قامتی استوار در مبارزه انگلستان و آمریکای جهانخوار ایستاده‌اند و تا پیروزی کامل مقاومت خواهند کرد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول