اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علما:

آمریکا، جاهلیت اتو کشیده است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: آمریکا در عین حال که از حقوق بشر دفاع می‌کند دست به کارهایی می‌زند که جاهلیت هم انجام نداده است.

آمریکا، جاهلیت اتو کشیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه گفت: جمعه گذشته میزبان نمایندگان پنج قاره روی کره زمین بودیم و همه دنیا از برگزاری مقتدرانه این اجلاس در ایران متحیر شدند و ما با اقتدار تمام به جنگ دیپلماتیک با آمریکا رفتیم.

علما اظهار کرد: آمریکا عقلش را از دست داده و اجلاس جنبش عدم‌تعهد نشان از تاثیر‌گذاری ایران در دنیاست.

خطیب جمعه کرمانشاه افزود: ساز و کار سازمان ملل غیرمنطقی، ناعادلانه و دیکتاتوری آشکار است و این وضعیت معیوب غیرقابل ادامه است و ساختارش باید اصلاح شود.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: سازمان ملل باید مدافع ضعفا باشد در حالی که سالهاست آمریکا در افغانستان، عراق و بسیاری از نقاط دنیا آدم‌کشی می‌کند و سازمان ملل آن را محکوم نکرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: هر جا خون‌ریزی است دست آمریکا در آنجا پیداست و پیام رهبر در این اجلاس کشورهای دنیا را بیدار کرد و فرمودند انرژی هسته‌ای برای همه کشورها و سلاح اتمی برای هیچ کس.

علما تاکید کرد: پیام رهبر فرزانه انقلاب در این اجلاس این بود که به فکر بیفتیم و از عقل استفاده کنیم و فطرت بیداری داشته باشیم.

وی با اشاره به 17 شهریور گفت: امام راحل می‌فرمایند 17 شهریور هدیه‌ای از عالم غیب است تا نسل‌های آینده ببینند جمهوری اسلامی به چه قیمتی به دست آمده و در حفظ آن کوشا باشیم.

علما خاطرنشان کرد: در 17 شهریور در میدان ژاله تهران عده کثیری به فرمان شاه ملعون از هوا و زمین به گلوله بسته شدند و به شهادت رسیدند و با بلدوزر پیکر شهدا را جمع می‌کردند و در گور دسته‌جمعی می‌ریختند این در حالی بود که برخی از آنها هنوز زنده بودند.

علما با اشاره به شهادت آیت‌الله مدنی دومین شهید محراب در 20 شهریور گفت: وی مردی اخلاقی بود که با تمام وجود خودش را وقف اسلام کرد و سال‌ها قبل از انقلاب در قنوت نمازش شهادت را طلب می‌کرد و ایشان مدتی هم در مسجد حاج شهبازخان نماز می‌خواند.

وی با یادآوری 25 شوال شهادت رئیس مذهب امام صادق(ع) گفت: اسیر دنیا نباشید و با تقوا به دنیا امر و نهی کنید.

امام جمعه کرمانشاه بیان داشت: کسی که آبادانی امورات را انجام دهد عاقل است و تقوا کلید همه شایستگی‌هاست لذا سعی کنیم فضای زندگی خود را خداپسندانه کنیم.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول