اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خبر داد

اجرای طرح آموزشی ارتقای اولیا و مربیان در زمینه بهداشت بلوغ دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: طرح آموزشی ارتقای اولیا و مربیان در زمینه بهداشت بلوغ دانش‌آموزان از مهر ماه سال‌جاری اجرایی می‌شود.

اجرای طرح آموزشی ارتقای اولیا و مربیان در زمینه بهداشت بلوغ دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه جلال امینی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هدف طرح ارتقای اولیا و مربیان مدارس در زمینه بهداشت بلوغ دانش‌آموزان‌، تامین حفظ و ارتقا سلامت دانش‌آموزان از نظر جسمی و روانی است چراکه نوجوانی یکی از سرنوشت‌سازترین دوران زندگی از نظر جسمانی و روانی است که اگر این دوره با موفقیت به پایان برسد آینده نوجوانان نیز با موفقیت همراه خواهد بود.

امینی تصریح کرد: افزایش آگاهی والدین و دانش‌آموزان به دوره نوجوانی، ارائه اطلاعات به اولیا و مربیان در خصوص چگونگی مواجهه با تغییرات دوران بلوغ برخی دیگر از اهداف این طرح است.

وی از ضرورت‌های اجرای طرح روی آوردن نوجوانان به ناهنجاری‌های اجتماعی چون اعتیاد و ... اشاره کرد و گفت: گروه هدف در این طرح اولیا و مربیان دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی شهری هستند که از مهرماه سال‌جاری به اجرا در خواهد آمد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کمبود اعتبار در راستای اجرای طرح‌، ناآگاهی والدین در مناطق محروم، و حاشیه‌ای، کمبود منابع مکتوب و غیرمکتوب آموزشی برخی از موانع و مشکلات پیش‌رو است.

وی با بیان اینکه اولیای 61 هزار و 400 دانش‌آموز در 2هزار و 46 کلاس آموزش داده می‌شوند، گفت: اعتبار مورد نیاز جهت آموزش والدین دانش‌آموزان 6 میلیارد و 260 میلیون ریال است.

امینی افزود: 3 میلیارد و 615 میلیون ریال اعتبار نیز برای آموزش کارکنان مورد نیاز است و در کل‌، اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح 6 میلیارد و 275 میلیون ریال است.

وی از دانشگاه‌های رازی، علوم پزشکی، اداراتی چون بهزیستی و آموزش و پرورش درخواست کرد تا در راستای اجرای طرح نهایت تلاش خود را انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان‌، اظهار کرد: 416 کلاس تقویتی و جبرانی، 85 کلاس قرآنی، 600 کلاس فرهنگی و هنری، 400 کلاس ورزشی، و برگزاری 24 مسابقه و جشنواره از کارهایی بوده که تا‌کنون انجام شده است.

امینی گفت: برگزاری 50 جلسه آموزش مهارت پیشگیری از آسیب‌های نوظهور، اجرای اردوهای یک روزه در بین 5 هزار دانش‌آموز، اعزام  260 دانش‌آموزان اعضای شورا به اردوی کشوری رامسر، اعزام 520 دانش‌آموزان بنیاد علوی با اولویت دانش‌آموز محروم به اردو و شرکت 14 هزار دانش‌آموز در طرح هجرت 3 برخی از برنامه‌های اجرا شده در اوقات فراغت  است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول