اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:

راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات شمال‌غرب نیازمند اعتبارات ویژه است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات شمال‌غرب نیازمند اعتبارات ویژه است.

راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات شمال‌غرب نیازمند اعتبارات ویژه است

علی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: برای احداث پایگاه امداد و نجات شمال‌غرب کشور تاکنون یک میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه احداث این پایگاه از سال 86 در زنجان آغاز شده است، افزود: در سال نخست برای اجرای این پروژه 400 میلیون تومان اختصاص یافته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اختصاص یک میلیارد تومان در سال 87 برای اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: در سال‌های 88، 89 و 90 هیچ اعتباری برای ادامه احداث این پروژه در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری یک میلیارد و تومان برای ادامه فعالیت این پروژه اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: اگر در سال آینده نیز یک میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یابد فاز نخست آن اجرایی می‌شود.

طاهری با اشاره به افزایش برآورد ریالی این پروژه یادآور شد: اگر چه برای اجرای قطعی این پروژه در سال 86، حدود 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود اما در حال حاضر 15 میلیارد تومان برای اتمام این پروژه پیش‌بینی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت جمعیت هلال احمر در سه حوزه جوانان، داوطلبان و امدادگران افزود: در حال حاضر 14 هزار نفر عضو جمعیت هلال احمر استان زنجان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از فعالیت 5 هزار داوطلب در جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد و گفت: فعالیت‌های داوطلبانه از سوی این افراد صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه داوطلبان جمعیت هلال احمر بالای 29 سال سن دارند، افزود: این افراد با عضویت در جمعیت هلال احمر در فعالیت‌های داوطلبانه شرکت می‌کنند.

طاهری با اشاره به فعالیت 6 هزار نفر در قالب اعضای جوان جمعیت هلال احمر زنجان یادآور شد: اعضای جوان این جمعیت از کودکستان می‌توانند در جمعیت عضو شوند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های لازم به داوطلبان و جوانان برای ورود به دوره‌های امدادگری ارائه می‌شود، افزود: هدف جمعیت هلال احمر تربیت جوانان و داوطلبان برای حضور در گروه‌های امدادی است.

طاهری با اشاره به اینکه امدادگران این جمعیت از بین اعضای جوان و داوطلب جذب می‌شوند، خاطرنشان کرد: جذب افراد به جمعیت هلال احمر از برنامه‌های استان است.‌

وی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را از برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان برشمرد و گفت: در صورت اختصاص اعتبارات لازم‌، این پروژه‌ها اجرایی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی مرکز علمی و کاربردی جمعیت هلال احمر استان زنجان از سال گذشته تصریح کرد: این مرکز با پذیرش 76 دانشجو فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه دوره‌های این مرکز در سال گذشته به صورت پودمانی برگزار شد، افزود: علاقه‌مندان در رشته‌های امداد و سوانح و آتش‌نشانی در این مرکز تحصیل می‌کنند.

طاهری با اشاره به اینکه در سال جاری مرکز علمی و کاربردی جمعیت هلال احمر در مقطع کاردانی پذیرش دانشجو دارد، خاطرنشان کرد: نام‌نویسی دانشجویان در سال جاری نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در صورت استقبال دانشجویان مقطع کارشناسی نیز در این مرکز راه‌اندازی می‌شود، افزود: اقدامات لازم در این زمینه انجام شده و مقطع کارشناسی در نیمه دوم سال جاری ایجاد می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از راه‌اندازی قرائت‌خانه مرکز علمی و کاربردی این جمعیت خبر داد و گفت: این قرائت‌خانه از مهر ماه سال جاری در اختیار دانشجویان قرار داده می‌شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول