اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن گچساران:

اصول فنی در حفاری‌های روستایی رعایت نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: اصول فنی لازم در حفاری‌های روستایی رعایت نمی‌شود که طی صورت‌جلسه‌ای رعایت این اصول مورد تأکید قرار گرفته است.

اصول فنی در حفاری‌های روستایی رعایت نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، غلامرضا امیدوار صبح امروز در جلسه کمیسیون حفاری این شهرستان اظهار کرد: در سال‌های گذشته به موضوع کمیسیون حفاری در روستاها کمتر پرداخته می‌شد اما در حال حاضر با توجه به مصوبه هیئت وزیران در این زمینه، حفاری در روستاها باید مانند حفاری در شهرها اهمیت‌گذاری شود.

وی با بیان اینکه اصول فنی در حفاری‌های صورت گرفته در روستاها رعایت نمی‌شود، افزود: طی صورت‌جلسه‌ای که با بخشدار، شورا و دهیاران در این زمینه تشکیل شد، موضوع رعایت اصول فنی در حفاری‌ها مورد تأکید قرار گرفته است.

امیدوار با انتقاد از عملکرد برخی پیمانکاران در عدم رعایت اصول فنی در حفاری‌های صورت گرفته در روستاها گفت: در برخی موارد بروز برخی مشکلات از جمله شکسته شدن لوله‌ها و نشت آب زیر آسفالت جای تأسف دارد.

برخی مشکلات در روستاها ناشی از حفاری‌های غیر اصولی است

وی با اشاره به اهمیت رعایت تراکم و آزمایشات قبل از حفاری ابراز داشت: در این زمینه تحکیم بستر لازم و ضروری است تا پس از ریختن لایه بیس آسفالت نشتی آب به وجود نیاید.

امیدوار مهم‌ترین مشکلات به وجود آمده در روستاها را ناشی از حفاری‌‌های غیر اصولی دانست و ابراز داشت: در برخی موارد حفاری‌های غیر اصولی در روستاها سبب ایجاد وضعیت نامناسبی از جمله گودال‌های کوچک و بزرگ شده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بحث اجرای طرح هادی با مشارکت مردم و از محل اعتبارات دولتی تأمین می‌شود، اداره بنیاد مسکن بیش از یکبار قادر به تأمین اعتبار برای انجام حفاری نیست.

امیدوار افزود: بعد از انجام حفاری در روستاها اداره بنیاد مسکن هیچ راهی برای تأمین اعتبار مجدد ندارد.

رئیس اداره بنیاد مسکن گچساران از دستگاه‌های خدمات‌رسان خواست  نظارت فنی و لازم را بر حفاری‌های صورت گرفته داشته باشند تا کار مورد نظر به نحو مطلوب انجام شود.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول