اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشداری دیگر به مسئولان شهری خورموج

حفاری بدون علامت در خورموج جوانی را به کام مرگ فرستاد

خبرگزاری فارس: حفاری بدون علامت هشداردهنده توسط پیمانکار اداره گاز دشتی در شهر خورموج خطرآفرین شد و یک جوان را به کام مرگ کشاند.

حفاری بدون علامت در خورموج جوانی را به کام مرگ فرستاد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی واژگونی راکب موتورسیکلتی در بلوار امام رضای خورموج در حفاری که توسط پیمانکار اداره گاز دشتی به وقوع پیوست متاسفانه منجر به فوت یکی از شهروندان خورموجی شد.

دلیل این حادثه از لحاظ مردم و کارشناسان بی‌احتیاطی پیمانکار اداره گاز نسبت به عدم نصب چراغ خطر و تابلوهای اخطار دهنده در کنار پروژه مذکور عنوان می‌شود.

یکی از شهروندان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دشتی گفت: حفاری‌هایی که صورت می‌گیرد مجوز آن توسط شهرداری صادر می‌شود و اجرائیات شهرداری نیز موظف است نظارت کامل بر پروژه‌هایی که در سطح شهر انجام می‌شود داشته باشد و ماموران اجرائیات شهرداری باید با حضور در محل از سهل‌انگاری پیمانکار نسبت به ایمنی و علائم هشداردهنده در محل پروژه از ادامه کار جلوگیری می‌کردند.

حسین غلامی افزود: من کارمند هستم و خدا را شاهد می‌گیرم سه شب است که این بلوار در خاموشی است و میدان غزه نیز که در ورودی این بلوار قرار دارد پس از چند سال که این میدان افتتاح شده است هیچ روشنایی در آن وجود ندارد و پلیس هم نباید اجازه دهد تا چنین حفاری‌هایی در سطح شهر صورت بگیرد.

علی رمضانی یکی دیگر از شهروندان خورموجی نیز گفت: من سوالی از مسئولان گاز و پیمانکاران دارم که آیا گازکشی مهم‌تر از خون مردم است کمی هم به فکر مردم باشید.

وی افزود: شهردار بعد از زمان حادثه در محل حضور یافت و اظهار تاسف می‌کرد آیا با اظهار تاسف شهردار بعد از وقوع حادثه جان شهروندی که گرفته شده برمی‌گردد؟

جانشین اداره برق دشتی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دشتی گفت: بلوار روشنایی داشته است اما به لحاظ حفاری که توسط پیمانکار انجام گرفته برق آن قطع شده است.

عبدالله چغابوری افزود: اگر در جایی خاموشی است باید با اداره برق تماس می‌گرفتند و تا این ساعت که من با شما صحبت می‌کنم هیچ تماس در این زمینه گرفته نشده است.

وی اذعان کرد: 24 ساعت بعد از واژگونی موتورسوار در حفاری که رخ داده متاسفانه به ما نامه نوشته‌اند که برق این بلوار در حین عملیات قطع شده است.

حال که در آخرین روز از هفته دولت همه مسئولان نظام می‌کوشند که عملکرد دولت را به اطلاع مردم برسانند تا مردم عملکرد دولت را مورد ارزیابی قرار دهند چه کسی پاسخگوی افکار عمومی که برای از بین رفتن شهروند خورموجی که نان‌آور خانواده خود بوده، است؟

مردم بی‌ادعا، نجیب، متدین، ولایتمدار و همیشه در صحنه شهر خورموج تا کی باید جور عدم مدیریتی بعضی از مسئولان شهری را تحمل کنند.؟

عدم روشنایی در بلوار، عدم علائم راهنمایی و رانندگی، عدم نصب چراغ هشدار دهنده توسط پیمانکار، عدم نظارت عالیه شهرداری بر مسائل ترافیکی پیمانکار اداره گاز و پاسخگویی این حادثه دلخراش آن هم در هفته دولت بر عهده چه کسی است؟

آیا مدیریت شهری نسبت به عدم جلوگیری اجرائیات شهرداری از ادامه کار پیمانکار با نیروهای اجرائیات برخورد کرده است زیرا اجرائیات شهرداری وظیفه داشته است که به دلیل بی‌توجهی پیمانکار در نصب علائم هشدار دهنده از ادامه کار آن جلوگیری کند.

هماهنگ کردن اقدامات اجرائی شهرداری نظیر واحدهای پلیس ساختمان رفع سد معبر و امثالهم برای برقراری انتظامات و انجام وظایف محوله یکی از وظایف اجرائیات ذاتی شهرداری است که امید می‌رود از این به بعد از حفاری‌هایی که بدون توجه به نصب تابلوهای هشدار دهنده، تابلوهای خطر و ایمنی انجام می‌گیرد جلوگیری کنند.

آیا با از بین رفتن یک شهروند خورموجی آقایانی که دم از خدمت به مردم می‌زنند و با یک ندانم‌کاری و بی‌توجهی و سهل‌انگاری باعث از بین رفتن یک شهروند شدند باز هم دنبال تقصیر و مقصر هستند.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول