اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‏وگو با فارس عنوان شد

«هم‏فشردگی» نامناسب حفاری‏ها، مشکل راه و ترابری دماوند‌

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره راه و ترابری شهرستان دماوند، «هم‏فشردگی» نامناسب پس از حفاری کانال‏ها توسط دستگاه‏های خدمات‏رسان را از مشکلات اصلی این نهاد خواند.

«هم‏فشردگی» نامناسب حفاری‏ها، مشکل راه و ترابری دماوند‌

اکبر وطن‏دوست امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: همفشردگی و یا در اصطلاح لاتین آن «کام‏پکت» در کانال‏های حفاری شده از سوی دستگاه‏های خدماتی مجری آن طرح، امری ضروری است.

وی ادامه داد: در عمل همفشردگی، خاک و نخاله‏های محصول حفر کانال برای طرح‏های لوله‏گذاری، تعویض شبکه و یا ترمیم آن دوباره برای اشباع مناسب آن خط حفر شده مورد استفاده قرار می‏گیرد.

وطن‏دوست اضافه کرد: اما برخی ادارات در شهرستان دماوند پس از اتمام امور اجرایی خود نسبت به اشباع و کام‏پکت محل حفاری دقت کافی را به خرج نمی‏دهند.

سرپرست اداره راه و ترابری شهرستان دماوند افزود: متاسفانه این مهم به مشکلی اساسی برای اداره راه و ترابری دماوند تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حفاری آسفالت جاده از سوی پیمانکار اداره گاز شهرستان دماوند برای ایجاد شبکه گازرسانی به کام‏پکت نامناسب آن محل انجامیده است.

وطن‏دوست اضافه کرد: از سوی دیگر ‌روی شبکه‏های حساس گازرسانی نمی‏توان عمل همفشردگی را انجام داد و سطح معبر همانند گذشته به ما تحویل داده نشده است.

سرپرست اداره راه و ترابری شهرستان دماوند افزود: آن نقطه از مسیر درون‏شهری گیلاوند در میان سایر نقاط محور دماوند-فیروزکوه در حال اجرای طرح روکش آسفالت است.

وی ادامه داد: اما نبود کام‏پکت مناسب و نشست احتمالی آن پس از آسفالت‏ریزی در این نقطه اجرای طرح را با مشکلات اساسی مواجه می‏سازد.

وطن‏دوست با ارائه راهکاری برای رفع این مشکل خاطرنشان کرد: یکی از راه‏های رفع این مشکل اجرای نزدیک به 20 سانتی‏متر بتن از سوی دستگاه مجری طرح ‌روی کانال‏های حفاری شده است.

سرپرست اداره راه و ترابری شهرستان دماوند افزود: پس از اجرای این طرح به‏راحتی و بدون مشکل می‏توان پروژه آسفالت‏ریزی را در آن منطقه انجام داد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول