اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار فرون‌آباد:

فضاهای خالی محلات به فضای سبز تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار فرون‌آباد گفت: تلاشمان بر این است تا همه فضاهای خالی محله‌ای را به فضای سبز با حداقل هزینه تبدیل کنیم تا علاوه بر کاهش نارضایتی‌های مردم، قدم با ارزشی را در راستای زیبایی و توسعه مبلمان شهری برداریم.

فضاهای خالی محلات به فضای سبز تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، علی‌بند علیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرانه فضای سبز در شهر فرون‌آباد در سال‌های قبل کمتر از یک متر مربع برای هر نفر بوده، که با تمهیدات انجام گرفته اکنون سرانه فضای سبز برای هر نفر چهار متر مربع است.

وی افزود: تلاش می‌شود سرانه فضای سبز شهر با توجه به برنامه‌های در دست اقدام به 10 متر مربع برای هر نفر افزایش یابد.

شهردار فرون‌آباد با اشاره به اولویت‌دار بودن پارک‌های محله‌ای تصریح کرد: تلاشمان بر این است تا همه فضاهای خالی محله‌ای را به فضای سبز با حداقل هزینه تبدیل کنیم تا علاوه بر کاهش نارضایتی‌های مردم، قدم با ارزشی را در راستای زیبایی و توسعه مبلمان شهری برداریم.

علیان مشارکت را مهم‌ترین اصل در مدیریت شهری دانست و عنوان کرد: با خروج از منیت، تفاهم و همدلی و با حاکم کردن فضای بسیجی و مشارکت در مدیریت شهری می‌توان به نقاط مثبتی دست یافت.

شهردار فرون‌آباد با تاکید بر اجرای طرح‌های مربوط به شاداب‌سازی چهره شهر، تصریح کرد: رشد سرانه فضای سبز از مهم‌ترین اولویت‌های تحقق این مهم است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌ها و پروژه‌های فضای سبز با هدف رشد سرانه فضای سبز صورت می‌گیرد که لازم است به منظور هر چه کارآمدتر بودن این طرح‌ها، مسئولان و کارشناسان ذی‌ربط با حساسیت بیشتری نسبت به طراحی پروژه‌های فضای سبز اقدام کنند.

علیان با اشاره به سرعت رشد تکنولوژی در شهرها، اظهار داشت: روند رو به رشد ماشینی شدن زندگی انسان‌ها به ویژه در شهرها توجه به ایجاد فضای آرام و متناسب با روحیه افراد را دو چندان می‌کند که در این میان ایجاد فضای سبز نقش بسزایی در رفع بحران‌های ناشی از ماشینی شدن زندگی دارد.

شهردار فرون‌آباد با اشاره به اقدامات شهرداری فرون‌آباد در ارتباط با افزایش سرانه فضای سبز یادآور شد: سال‌های گذشته سرانه فضای سبز شهر به ازای هر نفر کمتر از یک متر مربع بوده است که خوشبختانه سرانه فضای سبز در این شهر با اقدامات صورت گرفته از جمله کاشت نهال، گل و گیاه به ازای هر نفر به چهار متر مربع افزایش یافت.

وی با بیان اینکه میزان سرانه فضای سبز در این مدت کوتاه در شهر افزایش یافته است، ابراز داشت: رشد این میزان فضای سبز در این مدت زمان بسیار قابل توجه بوده است.

علیان تاکید کرد: روند توسعه فضای سبز در شهر فرون‌آباد به طور مستمر و با اجرای طرح‌های مربوط به فضای سبز صورت می‌گیرد.

شهردار فرون‌آباد با اشاره به اهتمام ویژه مجموعه مدیریت شهری در ارتباط با افزایش سرانه‌های فضای سبز در مناطق مختلف افزود: فضاهای باز شهری از یک سو در برگیرنده فضای سبز موجود و از سوی دیگر به صورت فضاهای بالقوه جهت توسعه فضای سبز شهری مطرح می‌شوند.

وی در پایان با بیان اینکه فضای سبز شهری بخش جاندار کالبد شهر را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: منطق طراحی حکم می‌کند که میان بخش‌های بی‌جان و جاندار نوعی تعادل برقرار شود، که اجرای طرح‌های فضای سبز می‌تواند تاثیر بسزایی در این زمینه داشته باشد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول