اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین

عملکرد رسانه‌ها و صدا و سیما در اجلاس سران غیر متعهدها قابل تقدیر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین با اشاره به مفهوم گسترده رسانه در دنیای امروز گفت: حضور رسانه‌های مختلف در کنار صدا و سیما و پوشش خبری اجلاس سران کشورهای جنبش عدم تعهد در تهران قابل تقدیر است.

عملکرد رسانه‌ها و صدا و سیما در اجلاس سران غیر متعهدها قابل تقدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ابوالحسن صادقی جهانی ظهر امروز در اختتامیه طرح ولایت بسیج دانشجویی استان قزوین در دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین با اشاره به پخش رسانه‌ها در بصیرت‌افزایی جامعه و با طرح سؤالی چرا بصیرت لازم است، اظهار کرد: نظام سلطه جهانی پروژه جهانی شدن را از 30 سال گذشته با شیب ملایمی آغاز کرده که در بین اندیشمندان به پروژه غربی‌سازی و آمریکایی‌سازی مطرح است و نه پروژه‌سازی جهانی واقعی.

وی خاطرنشان کرد: جهانی شدن به این معنا است که همه ملت‌ها همه دانش‌ها را ارائه دهند و جوامع نیز داشته‌های فرهنگی خود را عرضه کنند تا به انتخاب خود مردم از این داشته‌های فرهنگی سراسر جهان استفاده شود. ولی نظام سلطه در تلاش است تا اندیشه خود را اندیشه مطرح و قالب عنوان کرده و به همه جهان القاء کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین با اشاره به هجمه گسترده و همه جانبه دشمنان علیه جمهوری اسلامی و همچنین جنگ نرم دشمن تصریح کرد: در تهاجم فکری قدرت فکری از مخاطب گرفته شده و از این طریق ضربه وارد می‌شود ولی در شبیخون فرهنگی از غفلت و خواب مخاطب استفاده می‌شود.

صادقی جهانی ادامه داد:‌اینکه مقام معظم رهبری از توطئه‌های فرهنگی دشمنان زمانی به عنوان تهاجم فرهنگی، دوره‌ای به عنوان شبیخون فرهنگی و یا ناتوی فرهنگی یاد می‌کند قابل واکاوی و پژوهش است.

وی ابراز کرد: در ناتوی فرهنگی دشمن از سلسله اقدامات و کارهای زنجیره‌ای استفاده می‌کند به طوری که ناتو به معنای کار فرهنگی پیوسته و سریالی است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین با بیان اینکه نظام سلطه با مردم دنیا در تفکر در حال تعارض است، یادآور شد: باید امروز با بصیرت‌افزایی بدانیم که در کدام میدان در حال جنگیم و دشمن با چه قدرتی و در چه جهتی در حال حمله کردن است.

صادقی جهانی تاکید کرد: امروز شعاع بیداری اسلامی عالمگیر شده و برخورد اندیشه‌ها در سراسر جهان مطرح است. که باید در این عرصه برخورد اندیشه‌ها بصیرت داشت و این مهم بارها از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در این جنگ نرم ربایش و ضعف جامعه از طریق اندیشه و نفوذ در فکر انسان‌ها مدنظر دشمن است و علت اینکه در فتنه 88 نیز برخی از افراد لغزیده‌اند، نیز همین عدم وجود بصیرت بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین خاطرنشان کرد: رسانه مفهوم گسترده‌ای دارد که باید در همه ابعاد مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و راه‌های بهره‌مندی از آنها در عرصه جنگ نرم ارائه شود.

صادقی جهانی با اشاره به برگزاری باشکوه اجلاس سران کشورهای جنبش عدم تعهد در تهران عنوان کرد: رسانه‌ها تمام قد در اجلاس سران غیر متعهد در تهران شرکت کرده و در کنار صدا و سیما به پوشش خبری این اتفاق بزرگ همت گماردند که این تلاش‌ها قابل تقدیر است.

صادقی جهانی در خاتمه رسانه‌ها را به دو دسته کند و تند تقسیم و ابراز کرد: جریان‌سازی احیا و اشاعه هویت از وظایف رسانه‌ها و بخصوص رسانه‌های تند است که باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است: مهدی طاهرخانی معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین نیز در مراسم حضور پیدا کرده و از دانشجویان و اساتید چهارمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین تقدیر کرد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول