اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر کشور:

اجلاس غیر متعهدها در تهران سیلی سختی به صهیونیست‌ها بود

خبرگزاری فارس: وزیر کشور گفت: امروزه دغدغه اصلی صهیونیست‌ها قطع ارتباط کشورهای جهان و منطقه با ایران است که در اجلاس غیر متعهدها سیلی سختی خوردند.

اجلاس غیر متعهدها در تهران سیلی سختی به صهیونیست‌ها بود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مصطفی محمدنجار ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه استانداران سابق و کنونی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: خداوند را شاکریم در نظامی زندگی می‌کنیم که مبتنی بر احکام و متون اسلام و قرآن بوده و به همین دلیل اکنون منشأ رشد و تحول برای این ملت شده است.

وزیر کشور در ادامه یکی از ابعاد این نظام را که ریشه در متون دینی و اسلامی و قرآنی دارد موضوع عدالت دانست و گفت: عدالت یک قله است و به این سادگی هم به دست نمی‌آید.

نجار ادامه داد: باید در این مسیر با همه سختی‌های موجود گام برداریم که قبل از هر چیز تهذیب و تزکیه نفس زیرساخت اصلی بسط عدالت است.

* دولت کنونی بیش از هر چیز در مسیر عدالت‌محوری گام برداشت

وزیر کشور بسیاری از خدمات نظام در طول بیش از سه دهه گذشته را منبعث از روح عدالت‌محوری نظام دانست و گفت: دولت فعلی نیز بسط و توجه به عدالت را یکی از محورهای چهارگانه کاری خود معرفی کرد و تا آن جا که توانست در مسیر عدالت‌محوری گام برداشت.

نجار در ادامه به خدمات نظام اشاره کرد و افزود: اگر این خدمات را نگوییم دشمن با سیاه‌نمایی خود آن‌ها را لوث می‌کند چرا که دشمن با سیاه‌نمایی به دنبال نا امید کردن مردم است.

کمتر کسی در ابتدا سفرهای استانی را باور می‌کرد

وزیر کشور دولت دهم با ذکر این سخن که یک جامعه ارزشی همواره رو به امید و در حال حرکت است، بیان کرد: در این دولت نیز کارهای بزرگی انجام شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سفرهای استانی اشاره کرد.

این مسئول سفرهای استانی دولت احمدی‌نژاد را در همه جهان کاری بی‌نظیر از سوی یک دولت عنوان کرد و ادامه داد: در ابتدای کار که بحث سفرهای استانی پیش آمد همه می‌گفتند مگر چنین کاری ممکن است و وقتی دیدند شد، در مرحله دوم باز دم از نا امیدی زدند و همین‌طور تا اینکه اکنون به لطف همت رئیس ‌جمهور و دولت چهارمین دور سفر استانی نیز در حال انجام است و در آینده مابقی آن تا پایان دولت انجام می‌شود.

مهم‌ترین وجه سفرهای استانی ارتباط مستقیم با مردم بود

نجار هر کاری را دارای نقاط ضعفی دانست و گفت: سفرهای استانی مبرا از عیب و نقص نیست ولی خدماتی که از رهگذر آن به کشور و مردم شد در همه ادوار کم‌نظیر بود.

وی برقراری ارتباط با مردم را مهم‌تر از کارهای عمرانی و تصمیمات گرفته شده در این زمینه دانست و گفت: مردم بالاخره در همه جای کشور مسئولان ارشد را به چشم خود دیدند و با آن‌ها رو در رو صحبت کردند که توفیقی بزرگ برای دولت‌های نهم و دهم بود.

وزیر کشور با بیان اینکه مدیرانی موفق هستند که بروند و مشکلات را از نزدیک ببینند، تصریح کرد: دولت کنونی همه مشکلات خرد و کلان مردم را از نزدیک لمس کرد که خود توفیقی برای خدمتگزاران نظام است.

وی یکی از کارهای بزرگ دولت را هدفمندی یارانه‌ها عنوان کرد و گفت: دشمن قبل از ساماندهی بنزین همه توان خود را بر تحریم آن گذاشته بود ولی با درایت این دولت و البته صبوری مردم تیر خود را به سنگ خورده دید و اکنون با دو برابر شدن تعداد خودروها مصرف ما از 60 میلیون لیتر سابق پایین‌تر رفته است.

نجار عدالت در توسعه، عمران، آموزش، بهداشت، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، مسکن و سایر امکانات دیگر را از رویکردهای عدالت‌محورانه این دولت دانست و تاکید کرد: این حرکت دولت در آینده نیز باید با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

وزیر کشور از شاخص‌های بارز این انقلاب را اعتماد به نفس و اتکال به پروردگار دانست و گفت: روزی در این کشور و در بحبوحه جنگ از لوله‌های نفت جزیره سیری برای ساخت لوله‌های توپ جنگی استفاده می‌کردیم که امروز به واسطه همین اعتماد به نفس جزو هشت کشور باشگاه فضایی هستیم که ماهواره امید را با اقتدار به فضا می‌فرستیم.

همه دشمنی‌ها به واسطه پیشرفت‌هاست

وی همه دشمنی‌ها را به واسطه این پیشرفت‌ها دانست و ابراز داشت: اتکال به قدرت پروردگار و اعتماد به نفس موجب شد تا اکنون در علوم و دانش‌های درجه یک از جمله هسته‌ای و نانو و دانش فضایی سرآمد منطقه و حتی جهان باشیم.

نجار یکی دیگر از شاخص‌های انقلاب را وحدت‌بخشی به مردم داخل و خارج کشور دانست و گفت: اکنون الگو شده‌ایم و همه به ما نگاه می‌کنند و در مقابل همه طواغیت بدخواه یک تنه ایستاده‌ایم.

وی ادامه داد: امروزه دغدغه اصلی صهیونیست‌ها قطع ارتباط کشورهای جهان و منطقه با ایران است که در اجلاس غیر متعهدها سیلی سختی خوردند.

نجار به سخنان یکی از رؤسای جمهور در حین اجلاس غیر متعهدها با خود اشاره کرد و افزود: این رئیس جمهور قبل از ورود به ایران تصور اثرگذاری شدید تحریم‌ها بر مردم را داشت ولی هنگامی که زندگی روزمره مردم را مشاهده کرد بیشتر به عمق شایعه‌پراکنی دشمنان ایران پی برد.

این مسئول بالاترین اثر تحریم‌ها را شکوفایی کشور دانست و گفت: وحدت، تولید و تحقیق بیشتر از آثار پر برکت تحریم است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول