اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس:

اجلاس غیرمتعهدها به عنوان یک پیروزی قاطع سیاسی ثبت شد

خبرگزاری فارس: فرماندار فردوس گفت: اجلاس سران غیرمتعهدها به عنوان یک پیروزی قاطع سیاسی در عرصه جهانی و تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شد.

اجلاس غیرمتعهدها به عنوان یک پیروزی قاطع سیاسی ثبت شد

محمدرضا رجبی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: جنبش غیرمتعهدها فرصتی استثنایی برای مقابله با سیاست‌های ضد انسانی جبهه استکبار است.

وی افزود: برگزاری موفق اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در شرایطی که پیچیده‌ترین مراحل مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 بوده و از طرف دیگر تبلیغات رسانه‌های گسترده جبهه استکبار سعی در منزوی نشان دادن جمهوری اسلامی دارد؛ از چنان اهمیتی برخوردار است که به حق در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان یک پیروزی قاطع سیاسی در عرصه جهانی به ثبت می‌رسد.

فرماندار فردوس تصریح کرد: اگر رسانه‌های استکباری از سر کینه از این رویداد مهم تاریخی با عناوینی همچون لشگرکشی سیاسی و یا کودتای سیاسی ایران یاد می‌کنند بیانگر دستاورد عظیم نظام اسلامی در حوزه بین‌الملل است.

رجبی‌مقدم یادآور شد: در جنبش غیرمتعهدها که کشورهای عضو آن دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل را تشکیل می‌دهند دستگاه دیپلماسی کشور، جامعه جهانی را برای مقابله با سیاست‌های ضد انسانی جبهه استکبار بسیج می‌کند.

وی گفت: ایران اسلامی به لحاظ عدم تعهد در قبال سیاست‌های استکبار جهانی الگویی کامل برای همه کشورهای این جنبش است و از طرف دیگر موفقیت جنبش در گرو فاصله گرفتن از سیاست‌های اروپا و آمریکا است بنابراین ریاست سه ساله جنبش توسط ایران اسلامی می‌تواند این مجموعه را به اهداف اولیه خود نزدیک کند.

فرماندار فردوس تصریح کرد: نخستین پیامد اجلاس غیرمتعهدها، تغییر لحن مقامات اروپایی در برابر ایران و عقب‌نشینی آشکار آنان از مواضع قبلی است.

رجبی‌مقدم افزود: برگزاری موفق نشست تهران سبب شد تا مقامات غربی نسبت به ایراد سخنانی در مورد حمله به ایران از سوی مقامات رژیم صهیونیستی هشدار دهند؛ این در حالی است که در هیچ یک از اجلاس‌های گذشته مواضع آمریکا و اروپا این چنین جدی به چالش کشیده نشده بود.

وی تصریح کرد: سخنرانی پرصلابت مقام معظم رهبری و اشاره معظم‌له به انطباق آرمان‌های اصلی جنبش عدم تعهد با فطرت انسانی، مشارکت دموکراتیک جهانی در عرصه بین‌المللی، طرح مجدد شعار خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای و شعار انرژی هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچ‌کس و موضع قاطع در ارتباط با فلسطین، سوریه و سایر مسائل بین‌الملل آنچنان عادلانه و منطقی ارائه شد که حدود 50 نفر از سخنرانان اجلاس این مواضع را تایید کردند.

فرماندار فردوس یادآور شد: تلاش‌های جبهه استکبار برای ممانعت از حضور شخصیت‌های برجسته و تاثیرگذاری مانند نخست‌وزیر هند، دبیرکل سازمان ملل و رئیس جمهور مصر ناکام ماند و سخنرانی محمد مرسی نویدبخش حضور فعال مصر در جبهه مقاومت و از سرگیری روابط برادرانه بین دو کشور بزرگ اسلامی یعنی ایران و مصر پس از 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی است.

رجبی‌مقدم قدردانی ویژه رؤسای جمهور کشورهای شرکت کننده از میزبانی و مدیریت منطقی مسئولان این تجمع بزرگ جهانی را از ویژگی‌های بارز اجلاس تهران دانست و گفت: حضور فعال کشورهای غیرمتعهد در اجلاس تهران و مواضع ضداستکباری آنان فصل جدیدی از حضور فعال ملت‌های آزاده جهان در عرصه تعاملات بین‌المللی را رقم زد.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول