اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل سازمان امور مالیاتی خبر داد

تکمیل طرح جامع تحول نظام مالیاتی تا پایان امسال

خبرگزاری فارس: رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: طرح جامع تحول نظام مالیاتی با همکاری یک شرکت فرانسوی در حال تدوین است که ظرف سه ماه آخر امسال تکمیل می‎شود.

تکمیل طرح جامع تحول نظام مالیاتی تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر علی عسکری پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران کل امور مالیاتی استان بوشهر اظهار داشت: این طرح که در قالب نرم‎افزار یکپارچه مالیاتی تهیه شده ابتدا در استان‎های تهران، اصفهان و کرمانشاه بصورت پایلوت و از سال آینده نیز در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی افزود: اجرای این طرح که بزرگترین طرح فناوری اطلاعات در کشور است نیازمند برخی ملاحظات و هماهنگی‎های درون‎سازمانی از جمله ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی و بکارگیری نیروهای کارآمد و توانمند در رده‎های مدیریتی است بطوریکه این نیروها در دوره پیاده‎سازی این طرح از تثبیت لازم برخوردار باشند.

عسکری تصریح کرد: هدف از اجرای طرح جامع تحول نظام مالیاتی تحقق درآمدهای مالیاتی و کسب درآمد بدون اتکا به نفت است و این طرح به عنوان یک طرح کلیدی در این عرصه به بسترسازی مدیریتی و سازمانی نیاز دارد که این امر از سال گذشته در کشور آغاز شده است و در حال رصد و شناسایی نیروهای مؤثر در این راستا هستیم.

وی ادامه داد: استان بوشهر به دلیل نوع و میزان بالای فعالیت‎های اقتصادی که در آن در حال انجام است در حوزه مالیاتی در کنار سایر حوزه‎ها از اهمیت بالایی برخوردار است و برخی تغییرات و جابجایی‎‎ها در عرصه مدیریتی و نیروی انسانی در بخش اداره مالیات این استان لازم است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور یادآور شد: قانون ارزش افزوده بر مالیات یکی از طرح‎هایی است که در قالب طرح جامع تحول نظام مالیاتی است که مسیر خوبی را دارد طی می‎کند و پایه‎گذاری‎های خوبی در این زمینه انجام شده است.

عسکری بیان کرد: اصلاح قانون مالیاتی پروژه دیگری است در کارگروه تحول اقتصادی که چهار دور کار کارشناسی بر روی آن انجام شده و در نشست‎هایی که در چند ماه اخیر با رئیس جمهور داشتیم نکاتی کلیدی برای این طرح مشخص شد و پروژه بعد از نهایی شدن به مجلس تقدیم شده است.

وی اضافه کرد: در اصلاح قانون مالیاتی آنچه که به عنوان نیاز کشور مشخص شده، شفاف‎سازی و ساده‎سازی فعالیت‎های اقتصادی در فرآیندهای مالیاتی است و در این فرآیندها مشوق‎ها و معافیت‎ها تعریف شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: برخی از این معافیت‎ها بنا به ضرورت و در گستره قانون محدود و ضمانت‎های اجرایی بمنظور جلوگیری از فرار مؤدیان از پرداخت مالیات تقویت شده است.

عسکری اظهار داشت: در این قانون هر کس از مالیات فرار کند مجرم است و حکم کیفری دارد و ضمانت‎نامه‎هایی قوی در فرآیندهای جاری کشور تعریف شده است.

وی گفت: تمام فرآیندها با نگاه الکترونیکی پیش‌بینی شده و در این عرصه زیرساخت‎های خوبی نیز فراهم شده است به طوری که امسال از 4 میلیون و 900 هزار اظهارنامه مالیاتی 4 میلیون و 560 هزار اظهارنامه بصورت الکترونیکی انجام شده است.

عسکری ادامه داد: این پروژه محکی برای اجرای پروژه‎های پیش‌بینی شده در عرصه مالیات کشور است که نشان داد زیرساخت‎های کشور به خوبی طراحی شده و پاسخگو است و مردم نیز استقبال می‎کنند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول