اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ماهشهر خبر داد

اختصاص 6 میلیارد ریال به ساختمان جدید انتقال خون در ماهشهر

خبرگزاری فارس: فرماندار ماهشهر از اختصاص 6 میلیارد ریال اعتبار به ساختمان جدید انتقال خون در این منطقه خبر داد.

اختصاص 6 میلیارد ریال به ساختمان جدید انتقال خون در ماهشهر

منوچهر حیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: در جلسه اخیر مسئول سازمان انتقال خون استان خوزستان مقرر شد قطعه زمینی به مساحت 300 متر به‌منظور احداث ساختمان جدید انتقال خون به ماهشهر اختصاص پیدا کند.

وی افزود: بیش از 6 میلیارد ریال اعتبار نیز برای احداث این ساختمان پیش‌بینی شد که به زودی کلنگ عملیات ساخت آن به زمین زده می‌شود.

عالی‌ترین نماینده دولت در ماهشهر تصریح کرد: مکان ساختمان جدید انتقال خون این شهرستان در مکان کنونی مرکز بهداشت شماره یک ماهشهر، جنب فرمانداری جانمایی شده است.

وی ادامه داد: برای این مرکز تجهیزات بسیار مدرن و کاملی پیش‌بینی شده است و امیدواریم ظرف هفته آینده عملیات احداث این ساختمان کلنگ‌زنی شود.   

حیاتی همچنین به اهمیت و نقش اهدای خون در نجات جان انسان‌ها اشاره کرد و گفت: نقش مهم خون و فرآورده‌های خونی در درمان بیماران و اهمیت اهدای خون در اکثر جوامع عمومیت یافته و علاوه بر جنبه‌ معنوی و انسان ‏دوستانه آن، جایگاه حیاتی در ارتقای سلامت جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه امروزه میلیون‌ها بیمار نیازمند به خون در جهان دسترسی به خون سالم ندارند، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های مداوم، تاکنون جایگزین مناسبی برای خون یافت نشده است.

فرماندار ماهشهر تأکید کرد: ملت ایران اسلامی همیشه در راه کمک و یاری رساندن به همنوعان خود پیش‌قدم بوده و این مسئله را در مبارزات انقلاب شکوهمند اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با ایثارگری و رشادت خود بارها به اثبات رسانده‌اند.

وی فرهنگ‌سازی در این مقوله را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: نباید تأثیر شگرف آموزش و فرهنگ‌سازی را در امر اهدای خون فراموش کنیم.

حیاتی یادآور شد: تاکنون گام‌های بسیار مؤثری برای تأمین خون و فرآورده‌های خونی برداشته شده که شاید مهمترین آن حذف خون جایگزین و نیل به افتخار بزرگ اهدای خون صددرصد داوطلبانه در کشور باشد.

وی یکی از عوامل تأثیرگذار در افزایش تعداد اهدا‌کنندگان را فعالیت رسانه‌های جمعی دانست و اضافه کرد: رسانه‌ها باید از طریق اطلاع‌رسانی مناسب، مردم را برای شرکت در این امر خداپسندانه ترغیب کنند.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول