اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انتقال خون یزد:

روزه‌داری منافاتی با اهدای خون ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس انتقال خون استان یزد با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان آمار خون‌های اهدایی کاهش می‌یابد، گفت: روزه‌داری منافاتی با اهدای خون ندارد.

روزه‌داری منافاتی با اهدای خون ندارد

سیدعلی خدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: آمار افراد نیازمند به خون در ماه مبارک رمضان با سایر ماه‌های سال تفاوتی ندارد و در برخی موارد حتی بیشتر می‌شود بنابراین نیاز به خون‌های اهدایی در ماه مبارک رمضان نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در این زمینه همراهی و مشارکت داشته باشند، گفت: اهدای خون هیچ منافاتی با روزه‌داری ندارد و با رعایت برخی موارد، روزه‌دار با اهدای خون هیچ آسیبی نمی‌بیند.

خدایی، وضعیت بیماران تالاسمی را در ماه مبارک رمضان خطرناک خواند و افزود: این بیماران نیاز دائمی به خون دارند بنابراین کاهش آمار اهدای خون در ماه مبارک رمضان، وضعیت این بیماران را مشکل‌ساز می‌کند.

وی با بیان اینکه اهدای خون نیز از کارهای بسیار پسندیده‌ است و جان انسان‌ها را از مرگ نجات می‌دهد، افزود: به طور قطع ثواب این اقدام در ماه مبارک رمضان دو چندان می‌شود.

خدایی خاطرنشان کرد: شهروندان استان یزد چنانچه در حالت روزه‌داری نمی‌توانند برای اهدای خون اقدام کنند، سازمان انتقال خون استان یزد در ساعات بعد از افطار آماده خون‌گیری از اهداکنندگان است.

وی یادآور شد: پایگاه مرکزی انتقال خون یزد واقع در میدان ابوذر در ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت هشت صبح تا 11 شب آماده خون‌گیری از مردم یزد است.

خدایی ادامه داد: نوشیدن مایعات و آب به مقدار کافی کمک قابل توجهی به روزه‌داران برای اهدای خون می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم نوع‌دوست یزد سالم‌ترین خون را در کشور دارند، افزود: خون هر فرد جان سه نفر را از مرگ نجات می‌دهد و مردم یزد در انجام کار خیر خود این نکته مهم را مدنظر دارند.

خدایی با اشاره به افزایش آمار خون‌دهی در استان یزد طی سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار داشت: 14 هزار نفر از مردم یزد در سه ماه نخست سال جاری برای اهدای خون به مرکز انتقال خون یزد در مناطق مختلف استان مراجعه کردند که 11 هزار نفر آنها موفق به اهدای خون شدند.

رئیس انتقال خون یزد یادآور شد: این میزان اهدای خون در سه ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 10 درصدی برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم یزد از فراخوان انتقال خون برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان به ویژه هفته انتقال خون اظهار داشت: آمار اهدای خون از هفت تا 12 مردادماه که به نام هفته اهدای خون نامگذاری شده است، قابل توجه است به نحوی که تنها در یک روز از این هفته، 192 نفر برای اهدای خون به انتقال خون یزد مراجعه کردند.

وی افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 100 درصدی برخوردار بوده است.

خدایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی شهروندان یزدی از اهداکنندگان مستمر به شمار می‌روند، بیان کرد: یکی از شهروندان یزدی به نام محمد کهنمویی اهداکننده مستمر خون در استان یزد و رکورددار در این زمینه است.

وی ادامه داد: این اهداکننده مستمر تاکنون بیش از 138 بار اقدام به اهدای خون کرده است.

خدایی ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت مردم استان یزد در امور خیر عنوان کرد: انتقال خون در شب‌های قدر نیز چشم‌انتظار حضور گسترده مردم یزد در مراکز انتقال خون است.

انتهای‌پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول