اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت

عملیات احداث مرکز اهدای خون پردیسان آغاز شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته دولت کلنگ یک مرکز اهدای خون با حضور مسئولان در منطقه پردیسان قم به زمین زده شد.

عملیات احداث مرکز اهدای خون پردیسان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه جلوه‌های خدمت ماندگار، پایگاه منطقه‌ای انتقال خون مانند سایر دستگاه‌های استان در هفته دولت برنامه‌های جدیدی را برای توسعه خدمات خود آغاز کرده است.

در این راستا اختصاص سه هزار متر زمین برای احداث یک مرکز انتقال خون برای منطقه پردیسان از عملکرد روزهای اخیر این اداره محسوب می‌شود.

هم‌اکنون سه مرکز در استان قم برای خون‌گیری وجود دارد که علاوه بر واحد مرکزی خون‌گیری، یک مرکز در خیابان امام مخصوص خون‌گیری آقایان و یک مرکز در میدان روح‌الله برای خون‌گیری بانوان راه‌اندازی شده است.

استان قم در خصوص جذب اهدا خون جزو سه استان برتر کشور است که در مجموع عملکرد مثبتی را در این زمینه ارائه داده است.

توسعه فضای آزمایشگاهی انتقال خون و خرید دستگاه پلاکت فریزیس از دیگر اقداماتی است که این اداره در سال گذشته انجام داده است.

دستگاه پلاکت فریزیس قابلیت جداسازی اجزاء مختلف خون را در حین خون‌گیری و انتقال مازاد آن به رگ‌های فرد دارد.

پلاکت‌های تولید شده به این روش از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و علاوه بر این اثر درمانی این فرآورده بسیار بالاتر از انواع دیگر آن است.

در این روش پلاکت فرزیس اهدا کننده پس از انجام مراحل پذیرش، مشاوره و معاینات لازم توسط پزشک و انجام آزمایشات غربالگری قبل از اهدا از نظر بیماری‌های قابل انتقال از راه خون بررسی شده و در صورتی که هیچ منعی برای اهدا وجود نداشته باشد، اهداء پلاکت انجام می‌شود. فرآیند پلاکت فرزیس یک تا یک و نیم ساعت طول می‌کشد. در روش پلاکت فرزیس اتوماتیک امکان تهیه شش تا هشت واحد پلاکت از فرد اهدا کننده وجود دارد.

مزیت این دستگاه این است که با استفاده از آن اهداکنندگان مستمر خون می‌توانند به میزان دو برابر خون اهدا کنند. در این روش آقایان تا هشت بار و خانم‌ها تا شش بار در سال می‌توانند اهدای خون داشته باشند.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول