اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شورای هماهنگی کرمان:

برگزاری مراسم‌های ملی دستیابی به راهبردهای کلان است

خبرگزاری فارس: مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: دستیابی به اهداف و راهبردهای کلان کشور و تقویت بنیان‌های فکری، ارزشی، اعتقادی و اخلاقی در جامعه از اهداف برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی است.

برگزاری مراسم‌های ملی دستیابی به راهبردهای کلان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی صدفی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مسئولان روابط عمومی ادارات آموزش و پرورش سراسر استان در کرمان اظهار داشت: در هر کشوری روزهایی به عنوان ملی و تاریخی ماندگار هستند.

وی افزود: در جامعه اسلامی ما علاوه بر نگاه ملی، نگاه اعتقادی و دینی به مناسبت‌ها وجود دارد و ریشه این حوادث مهم در مبانی اعتقادی و دینی است.

صدفی تصریح کرد: هدف از برگزاری مراسم ملی و مذهبی ارتقای سطح اطلاعات و دانش افراد و بصیرت افزایی در جامعه است که افزایش مشارکت عمومی مردم، فراهم سازی همگرایی و همدلی آنها و افزایش وحدت کلمه از اهداف دیگر برگزاری این مراسم است.

وی خاطر نشان کرد: جریان سازی فرهنگی در سطح کشور در صورت تأثیرگذار بودن مراسم دستیابی به اهداف و راهبردهای کلان کشور و تقویت بنیان های فکری، ارزشی، اعتقادی و اخلاقی در جامعه نیز از دیگر اهداف برگزاری مراسم ملی و مذهبی است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان داشت: نمایش قدرت و عظمت حکومت و نظام اسلامی، افزایش روحیه امید و امیدواری در بین مردم و تحکیم ارکان اصلی انقلاب و نظام اسلامی از جمله جایگاه ولایت در جامعه را نیز می توان از دیگر اهداف برگزاری این مراسم عنوان کرد.

وی افزود: تعظیم شعائر دینی جزو ارکان اصلی و مهم در تقویت بعد معنوی و ایمانی ماست و این شعائر آموزه‌هایی در راستای تقویت ایمان، مسائل اخلاقی، کرامات انسانی، تعالی روح و سالم سازی جامعه هستند.

صدفی گفت: باید در برگزاری مراسم ملی و مذهبی کار کارشناسی صورت گرفته و افراد آشنا به وظایف، اداره و انجام امور را به دست گیرند.

وی تصریح کرد: هدف، ابزار و رسالت ما مشخص است و باید کار انجام شود، نه اینکه به دنبال آمار و ارقام و یا ارائه گزارش باشیم، باید مراسمی را که خروجی ندارد، حذف کنیم، زیرا به جز هدر رفتن بیت‌المال نتیجه‌ای دیگری ندارند.

صدفی خاطرنشان کرد: رویکرد مراسم ملی و مذهبی همگن‌سازی، آگاه‌سازی، انسجام ملی، بازدارندگی، خبری و تفریحی است که با توجه به این ملاک‌ها باید برنامه‌ریزی و اجرا صورت گیرد.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول