اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

236 برنامه عملیاتی در قالب سند راهبردی تدوین شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت:‌ بیش از 236 برنامه عملیاتی در قالب سند راهبردی توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان اردبیل تهیه شده و به مرحله عملیات می‌رسد.

236 برنامه عملیاتی در قالب سند راهبردی تدوین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری عصر امروز در جریان افتتاح چند پروژه فنی و حرفه‌ای در اردبیل اظهار داشت: ما این سند را نقشه راه خود به حساب آورده‌ایم و سعی می‌کنیم بر همین اساس برنامه‌ریزی‌ها و اهداف خودمان را پیگیری کنیم.

وی تعهد اشتغال استان را در سال گذشته و امسال مناسب و قابل قبول توصیف کرد و افزود: از این بین در سال گذشته ایجاد 400 فرصت اشتغال بر عهده ما بود که صد درصد آن تحقق یافته و در بخش مشاغل خانگی نیز 219 نفر را برای بهره‌مندی از مزایای این طرح به بانک‌های عامل معرفی کرده‌ایم.

صفری تصریح کرد: 23 بخش مدیریتی آموزشگاه‌های آزاد و همچنین 32 نفر مربی حق‌التدریس و 48 مربی آموزشگاه‌های آزاد از این تسهیلات بهره‌مند شدند که این روند همچنان ادامه دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال نیز با افزایش 10 درصدی نسبت به سال گذشته پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 520 فرصت اشتغال و کارآفرینی را فراهم آوریم.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد:‌ ما با تکیه بر آموزشگاه‌های دولتی و آزاد سعی کردیم بیشتر جبهه کارآفرینی و اشتغال‌زایی را در حوزه‌های مشاغل خانگی تقویت کنیم به طوری‌ که در بیش از 350 رشته فنی و حرفه‌ای آموزش‌ها و اشتغال‌زایی ما انجام شده است.

به گزارش فارس، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از موافقت شورای گسترش دانشگاه علمی ـ کاربردی کشور با ایجاد پنج رشته جدید در مراکز آموزش علمی ـ کاربردی فنی و حرفه‌ای اردبیل خبر داد.

صفری در ادامه بیان کرد: این رشته‌ها شامل یک رشته کارشناسی با عنوان مهندسی فناوری جوش و چهار رشته کاردانی که در مرکز آموزش علمی ـ‌ کاربردی فنی و حرفه‌ای اردبیل دایر می‌شود.

وی با یادآوری اینکه شرایط مناسبی برای برگزاری کلاس‌ها با ایجاد تسهیلات مورد نیاز در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای فراهم شده است، ادامه داد: ‌در آینده نزدیک بر تعداد رشته‌های مقطع کارشناسی افزوده می‌شود.

صفری هدف از گسترش رشته‌های مرکز را تربیت نیروی انسانی ماهر و مورد نیاز بازار کار اعلام کرد.

وی گفت: تمام این رشته‌ها به صورت پودمانی برگزار می‌شود و دانشجویان پس از گذراندن واحدهای درسی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق به اخذ مدرک می‌شوند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول