اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد

رشد 415 درصدی جمع‌آوری زکات در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام کمیته امداد امام ‌خمینی خراسان جنوبی از رشد 415 درصدی جمع‌آوری زکات طی 5 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.

رشد 415 درصدی جمع‌آوری زکات در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد امام‌خمینی خراسان جنوبی، محمدحسین عنایتی‌فر ضمن تقدیر از کشاورزان و دامداران سخت‌کوش و تلاشگر اظهار کرد:‌ با توجه به خشکسالی‌های متوالی در سطح استان طی این مدت بالغ بر 515 میلیون تومان زکات مال و مستحبی جمع‌آوری شده است.

وی در ارتباط با هزینه‌کرد زکات یادآور شد: از میزان زکات جمع‌آوری شده در هر روستا 30 درصد آن صرف محرومان و 70 درصد دیگر صرف پروژه‌های عمرانی آن منطقه می‌شود.

قائم‌مقام کمیته امداد امام ‌خمینی خراسان جنوبی تعداد کل پروژه‌های عمرانی زکات از سال 85 تاکنون را 293 پروژه ذکر کرد و گفت: 227 پروژه عمرانی و عام‌المنفعه شامل مسجد، مجتمع فرهنگی هنری، راه روستایی و حمام تا سال گذشته اجرا شده؛ همچنین 66 پروژه دیگر نیز امسال در دست اجرا قرار دارد.

عنایتی‌فر افزود: برگزاری هشت همایش استانی و شهرستانی برای تجلیل از خیران زکات‌دهنده، جمع‌آوری زکات مستحبی، شجره طیبه و زکات اهل سنت، تشویق زکات‌دهندگان برتر در کنار تولیدکنندگان برتر در استان و شهرستان و جمع‌آوری 210 میلیون تومان زکات فطریه و کفاره از فعالیت‌های ستاد زکات است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 300 نفر عامل، 150 نفر روحانی و 132 نفر عضو حقوقی با دبیرخانه ستاد زکات در سطح استان همکاری می‌کنند.

قائم‌مقام کمیته امداد امام‌ خمینی خراسان جنوبی گفت: طی پنج ماه نخست سال گذشته بالغ بر 102 میلیون تومان زکات از کشاورزان و دامداران استان جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول