اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

موزه منطقه‌ای صفویه به سرعت در حال تجهیز و ویترین‌آرایی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: مطالعات منطقه‌ای موزه صفویه تمام شده و ما تلاش می‌کنیم با مرمت سلسله خانه‌های تاریخی محله اوچدکان آنها را به این موزه اختصاص دهیم.

موزه منطقه‌ای صفویه به سرعت در حال تجهیز و ویترین‌آرایی است

بهروز ندایی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: قرار است با مرمت کامل خانه صادقی، خادم باشی، شریعت و همچنین مبشری به شکل 100 درصد، این فضاها به موزه منطقه‌ای صفویه تبدیل شود تا تمام آثار تاریخی و برجای مانده از دوران صفویه در این موزه گرد‌آوری شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ امسال مسئولان سازمان میراث فرهنگی قول داده‌اند تا نسبت به تجهیز و ویترین‌آرایی آن به ما کمک اعتباری کند تا حداقل تا پایان سال بتوانیم این موزه منطقه‌ای را افتتاح کنیم.

 

16 فصل کاوش در چهار سال

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در خصوص کاوش‌های تاریخی در استان اردبیل نیز یادآور شد:‌ در حال حاضر در دو منطقه خرم‌آباد مشگین‌شهر و لیکوان خلخال کاوش تاریخی در حال انجام است که فصل اول کاوش منطقه خرم‌آباد مشگین‌شهر تمام شده و فصل دوم آن نیز در ماه‌های آینده آغاز می‌شود.

ندایی با اعلام اینکه در چهار سال گذشته 16 فصل کاوش در سطح استان اردبیل انجام شده است، گفت: ‌کاوش لیکوان در چهار فصل، اندبیل در یک فصل، قلعه اولتان در دو فصل،‌ خرم‌آباد در یک فصل، شیخ صفی‌الدین در دو فصل، خانه مروج در یک فصل، تپه دیزین در یک فصل و کاوش منطقه‌ای بوینی یوغون نیز در سه فصل انجام شده است.

وی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بعد از انجام مطالعات قلعه‌های تاریخی گلستان و بوینی‌یوغون نیر اولتان پارس‌آباد، قهقهه مشگین‌شهر و گیلوان خلخال به سرعت در حال تکمیل کاوش‌های این مناطق تاریخی هستیم.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول