اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به سفارش آیت‏الله جوادی آملی

آیین نکوداشت «ملا عبدالرحیم دماوندی» برگزار می‏شود

خبرگزاری فارس: دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند از برگزاری آیین نکوداشت عارف جلیل‏القدر «ملا عبدالرحیم دماوندی» در این شهرستان به سفارش حضرت آیت‏الله جوادی آملی خبر داد.

آیین نکوداشت «ملا عبدالرحیم دماوندی» برگزار می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، رمضان بصیرت ظهر امروز در نشست دست‏اندرکاران فرهنگی شهرستان دماوند که با حضور امام جمعه دماوند، فرماندار این شهرستان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند و جمعی دیگر از مسئولان در دفتر امام جمعه دماوند برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این مراسم نکوداشت از جمله تاکیدات حضرت آیت‏الله جوادی آملی است.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات این مرجع عالی‏قدر جهان تشیّع پیگیری‏های لازم برای برپایی این مراسم نکوداشت از سوی مجموعه مدیریتی شهرستان دماوند آغاز شد.

بصیرت اضافه کرد: خوشبختانه این پیگیری‏ها مثمرثمر واقع شد و موافقت‏های استانی و وزارتخانه‏ای در این خصوص اخذ شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند افزود: فرایند اجرایی آیین نکوداشت «ملا عبدالرحیم دماوندی» پیش از این با کمک موسسه فرهنگی امام رضا (ع) دماوند آغاز شده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‏ریزی‏های به عمل آمده قرار بر برگزاری این مراسم در روزهای انتهایی مهر ماه جاری بود.

بصیرت اضافه کرد: اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست و به محض تعیین زمان مناسب این مهم از طریق رسانه‏های جمعی به اطلاع عموم می‏رسد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند افزود: خوشبختانه ضمن تبادل تفاهمنامه‏های لازم، اعتبار برگزاری این مراسم در شورای فرهنگ عمومی استان تهران مصوب شده است.

وی ادامه داد: با اختصاص نخستین بودجه دریافتی، زمان‏بندی اجرای طرح، تعیین و بر اساس آن سایر اقدامات صورت اجرایی به خود می‏گیرد.

بصیرت اضافه کرد: اعتبار برآورد شده ابتدایی 600 میلیون ریال است که 50 درصد آن به پروسه اجرا و نیمی دیگر از آن به مباحثی نظیر مقابله آثار، جمع‏آوری مکتوبات و چاپ کتاب اختصاص می‏یابد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند افزود: شهرستان دماوند به عنوان دیار دارالمومنین همواره خاستگاه بزرگان بسیاری بوده است.

وی ادامه داد: از این رو بخشی از تلاش‏های مجموعه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند بر معرفی ابعاد شخصیتی، زندگینامه و آثار این نخبگان زنده در دل تاریخ معطوف شده است.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول