اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

افزایش تعاملات فرهنگی زمینه‌ساز گسترش روابط سیاسی است

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان با بیان اینکه بازدید سران کشورها بسترساز آشنایی با ظرفیت‌های استان در زمینه توریسم و گردشگری است، گفت: معرفی توانمندی‌های استان اصفهان منجر به بسط تبادلات اقتصادی و بالا رفتن تراز تجاری کشور می‌شود.

افزایش تعاملات فرهنگی زمینه‌ساز گسترش روابط سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی با اشاره به دستاوردهای سفر تساخیاگین البگ دورج رئیس جمهوری مغولستان به اصفهان و تأثیر آن در سطوح جامعه اظهار کرد: حضور سران جمعی از کشورها در اجلاس سران جنبش غیر متعهدها در ایران اسلامی از بُعد دیپلماتیک و ارتقای مناسبات بین‌المللی قابل اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه معرفی توانمندی‌های استان منجر به بسط تبادلات اقتصادی و بالا رفتن تراز تجاری کشور می‌شود، تصریح کرد: این اجلاس باعث انعکاس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در دنیا شد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در جریان سفر رئیس جمهور مغولستان و هیئت همراهش آنها از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری اصفهان از نزدیک دیدن کردند، افزود: این بازدیدها زمینه‌ساز آشنایی و معرفی فرهنگ ایرانی و به طور خاص فرهنگ اصفهان به دنیا می‌شود.

وی یادآور شد: رئیس جمهور مغولستان و هیئت همراه وی، با دیگر ظرفیت‌های استان از جمله فرهنگی، هنری، اقتصادی و نیز صنعتی آشنا شدند.

ذاکراصفهانی تاکید کرد: اصفهان به عنوان یک قطب صنعتی و کشاورزی در کشور مطرح است، بنابراین معرفی توانمندی‌های این استان زمینه بسط تبادلات اقتصادی و بالا بردن تراز تجاری را فراهم کرده و سبب ارتقای این بخش می‌شود.

وی مشاهده جاذبه‌های تاریخی ـ گردشگری اصفهان توسط مهمانان را زمینه و بستر مناسبی برای توسعه گردشگری و صنعت توریسم دانست و یادآور شد: در سفرهای اخیر مقامات خارجی به اصفهان به این مسئله پرداخته شد و مذاکرات زیادی برای تبادل گردشگر صورت گرفت که امیدواریم در گسترش این بخش موثر واقع شود.

استاندار اصفهان این ارتباطات را در توسعه امنیت ملی موثر خواند و تاکید کرد: همان‌طور که این تعاملات در دیپلماسی فرهنگی تأثیرگذار است، زمینه‌ساز افزایش ارتباطات در سطوح بالاتر نیز می‌شود و در نهایت به افزایش روابط سیاسی کمک می‌کند.

به گزارش فارس، رئیس جمهور مغولستان روز گذشته در جریان بازدید از اصفهان از آثار تاریخی این شهر و نیز تأسیسات هسته‌ای نطنز بازدید کرد.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول