اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه بیت‌المقدس کردستان:

زبان هنر نقش مهمی در پیشبرد اهداف فرهنگی نظام دارد

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: زبان هنر نقش مهمی در پیشبرد اهداف فرهنگی نظام دارد و هزینه در این حوزه سرمایه‌گذاری است.

زبان هنر نقش مهمی در پیشبرد اهداف فرهنگی نظام دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم حسینی ظهر امروز در هفتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج در کردستان که با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در مجتمع فجر سنندج، برگزار شد، اظهار کرد: در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی در راستای توسعه و تقویت حوزه هنر در سطح کشور و استان کارهای خوبی انجام شده و با وجود هنرمندان متعهد و انقلابی این حرکت روبه جلو ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: معرفی استان کردستان از سوی مقام معظم رهبری در سفر به استان کردستان به عنوان استان فرهنگی رسالت هنرمندان این خطه شهیدپرور را در این عرصه سنگین‌تر کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: هنرمندان استان در طول چند سال اخیر با کار و تلاش مضاعف در معرفی کردن هرچه بیشتر کردستان به عنوان استانی فرهنگی به خوبی ایفای نقش کرده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه به سیر تحولات جهان در عرصه‌های مختلف پرداخت و گفت: قدرت‌های پیروز در جنگ جهانی دوم برای تحقق اهدافشان و جلوگیری از استقلال و کشورها، دنیا را به دو قسمت بلوک شرق و غرب تقسیم کردند.

حسینی تصریح کرد: در چنین شرایطی به رهبری امام خمینی(ره) انقلابی در ایران شکل گرفت که تمام معادلات قدرت‌های بزرگ را در تقسیم‌بندی‌ کشورهای جهان بر هم زد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد قرار گرفتن دنیا در یک پیچ تاریخی گفت: امروز شاهدیم در سایه انقلاب اسلامی ایران سمت و سوی این پیچ تاریخی به بیداری اسلامی و عرضه تمدن‌ بزرگ فرهنگی در حال حرکت است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: زمانی تئوری‌پردازان بزرگ غرب ادعا ‌می کردند که تنها تمدن پایدار در جهان تمدن غرب است و تمام تمدن‌های دیگر پایان یافته‌ است.

حسینی افزود: به برکت انقلاب اسلامی و نقش هدایت‌گر رهبران الهی آن با وجود ادعاهای پوچ و توخالی تئوری‌پردازان غربی شاهد حرکت کشورها و تمدن‌ها به سمت تمدن اسلامی و عرضه این تمدن در سراسر جهان هستیم.

وی به تقسیم‌بندی پیشرفت انقلاب اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: از دیدگاه معظم‌له انقلاب برای رسیدن به پیشرفت و اقتدار کامل باید پنج مرحله را طی کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: پیروزی انقلاب و استقرار آن با وجود توطئه‌های شبانه‌روزی دشمنان به ویژه تحمیل جنگ نابرابر هشت سال دفاع مقدس از جمله مراحلی بود که در سایه رهبری‌های الهی رهبران و اتحاد و انسجام مردم  این نظام الهی با سربلندی پشت سر گذاشته است.

حسینی از شکل‌گیری تمامی ساختارهای نظام، قوانین نهادها، ادارات و غیره بر مبنای اسلام به عنوان مرحله سوم پیشرفت انقلاب از دیدگاه رهبر معظم انقلاب نام برد و افزود: جاری و ساری کردن یک جامعه کاملاً اسلامی در کشور و معرفی نظام اسلامی ایران به عنوان یک الگوی کامل برای جهان اسلام از دیگر مراحل پیشرفت انقلاب از نگاه رهبر فرزانه انقلاب است.

وی نقش بسیجیان در تحقق این سیر پیشرفت را تعیین‌کننده دانست و افزود: نگاه مقام معظم رهبری در تشکیل یک جامعه جهانی اسلامی بیش از هر قشر به بسیجیانی است که در راستای اقتدار و عظمت اسلام و انقلاب در هر عرصه و میدانی به بهترین شکل وارد و نقش‌آفرینی می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: بسیج از نگاه امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب شجره طیبه‌ای است که قرآن کریم در مورد نقش و جایگاه ارزشی آن صحبت کرده است.

حسینی با بیان اینکه ریشه بسیج در قرآن و فرهنگ اسلامی است، افزود: اگر هنر هنرمند بسیجی در عرصه‌های مختلف در این مسیر حرکت کنند، تاثیرگذاری آن به مراتب بیشتر از هزاران سخنرانی خواهد بود.

وی با اشاره به هجمه‌های نرم دشمنان بهترین سلاح در مقابل دشمن در این میدان نبرد را زبان هنر عنوان کرد و گفت: هنرمندان به عنوان افسران خط مقدم مقابله با دشمنان در جنگ نرم باید به بهترین شکل ممکن انجام وظیفه کنند.

گفتنی است؛ براساس آرای هیئت داوران رحمان غریبی‌کانی‌پان، مرضیه شرف‌بیانی و سعید ایزدی رتبه دوم این جشنواره را به صورت مشترک به خود اختصاص دادند.

رتبه سوم هفتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج استان کردستان نیز براساس نظر هیئت داوران به صورت مشترک از آن سامان احمدی، آریان رضایی و رضا رستمی شد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول