اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

جشنواره تجسمی موجب ارتقاء بین‌المللی فرهنگ و هنر گلستان می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان، ارتقاء جایگاه فرهنگی و هنری استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است.

جشنواره تجسمی موجب ارتقاء بین‌المللی فرهنگ و هنر گلستان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قنائت پیش از ظهر امروز در مراسم آئین افتتاح نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان که در تالار فخر‌الدین اسعد گرگانی برگزار شد اظهار داشت: برگزاری این جشنواره افتخار بزرگی برای گلستان محسوب می‌شود که امیدواریم به شایسته‌ترین وجه ممکن و بهتر از سال‌های گذشته این رخداد بزرگ فرهنگی را به میزبانی بنشینیم.

وی برگزاری جشنواره بین‌المللی جوانان را یک حرکت زیبا و پرمعنا خواند و افزود: قبل از اینکه مراسم افتتاحیه این جشنواره را به میزبانی گلستان برگزار کنیم حرکت زیبنده‌ای از سوی اصحاب فرهنگ و هنر در گلزار شهدای گرگان انجام شد و عطر‌افشانی گلزار شهدا از سوی اهالی فرهنگ و هنر کاری قابل ستایش و ارزشمند بود.

استاندار گلستان از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به عنوان هنرمندان واقعی یاد کرد و بیان داشت: شهدا زیباترین تابلوهای هنری را با خون پاکشان برای خدمت‌‌رسانی ترسیم کردند که این مهم راز ماندگاری شهدا بود، چرا که آنها پیوند عمیقی با خالق خود ایجاد کرده ‌بودند.

قنائت با ابراز خرسندی از اینکه در دولت‌های نهم و دهم برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری به تمام استان‌ها تسری پیدا کرده است گفت: خوشحالیم که این فرصت ارزشمند 5 سال پیاپی به گلستان اختصاص داده شد که باید از نگاه تیزبین و روشن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان ایشان تقدیر کرد.

وی خواستار میزبانی استان گلستان در جشنواره بین‌المللی تجسمی جوانان در 5 سال دیگر شد و افزود: امیدواریم این جشنواره برای بیست و چهارمین بار برگزاری‌اش به گلستان اختصاص داده شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه جشنواره هنرهای تجسمی فرصت خوبی برای گلستان ایجاد کرده است و منجر به دستاوردهای مطلوبی شده است گفت: زمینه‌سازی به منظور رشد استعداد‌های هنری جوانان، توسعه و گسترش رشته‌های هنری در دانشگاه‌های گلستان، رونق گردشگری با حضور مهمانان داخلی و خارجی، ساخت تندیس مشاهیر استان، برگزاری کارگاه‌های تخصصی، چاپ و نشر آثار جشنواره از جمله دستاوردهایی است که عاید هنردوستان و اصحاب هنر این استان شده است.

قنائت در پایان اظهار داشت: 2 الی 3 هفته دیگر شاهد حضور رئیس‌جمهور کشورمان در گلستان برای ثبت جهانی برج قابوس در فهرست یونسکو خواهیم بود.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول