اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف نهادینه کردن سیره رضوی

همایش فرهنگ رضوی در آبیک برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش فرهنگ رضوی با هدف نهادینه کردن سیره رضوی و به مناسبت هفته رضوی در استان قزوین در شهرستان آبیک برگزار شد.

همایش فرهنگ رضوی در آبیک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، محمدحسین نصیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک در نخستین همایش فرهنگ رضوی شهرستان آبیک در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران گفت: در تبیین جایگاه والای شخصیتی و حقیقی امام رضا (ع) باید با نگاه ویژه به آن پرداخته شود.

وی نهادینه کردن فرهنگ رضوی را از رسالت‌های مهم و خطیر هنرمندان ذکر و خاطر نشان کرد: گسترش و ترویج معارف اهل بیت (ع) باید به نحوی باشد که با بیان احادیث و معارف اهل بیت (ع)، مردم با نشاط، روحیه بالا و انگیزه قوی از آنها استقبال کنند.

این مسئول اضافه کرد: در شناساندن فرهنگ رضوی نباید به دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی بسنده کرد، چراکه باید برای تأثیرگذاری در اقشار مختلف، مردم را نیز وارد میدان کرد که تأثیرگذاری بیشتری به جای خواهد گذاشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبیک بیان کرد: اگر بخواهیم مشمول رحمت الهی شویم باید علوم، احادیث و معارف اهل بیت (ع) را به دیگران آموخت و منتشر کرد.

قرائت تواشیح در مدح پیامبر اسلام (ص) و امام رضا (ع)، قرائت شعر در رثای امام رضا (ع) از سوی دو تن از شاعران و تجلیل از فعالان قرآنی از برنامه‌های جنبی همایش فرهنگ رضوی شهرستان آبیک بود.

در حاشیه همایش فرهنگ رضوی نمایشگاه عکس رضوی برپا شد که در این نمایشگاه 40 تابلو عکس 50×70 شامل کتیبه طلاکاری بر بدنه گنبد امام رضا (ع)، گنبد سقاخانه واقع در حرم مطهر امام رضا (ع)، نمای گنبد و گلدسته زرین حضرت رضا (ع)، نقاره‌چی‌های نقارخانه حرم مطهر امام رضا (ع)، نمونه‌ای از جلد سوخت ضربی در گنجینه آستان قدس رضوی، اسامی امام رضا (ع) در قالب گرافیک، ورود نمادین کاروان امام رضا (ع) به نیشابور، گلدسته مسجد گوهرشاد، برج ساعت در سردر ورودی صحن انقلاب، نمای عمومی صحن آزادی حضرت رضا (ع)، نمای کامل نقاره‌خانه در صحن انقلاب، سردر ورودی حرم مطهر از رواق گنبد حاتم‌خانی، نمایی از مراسم گلباران حرم مطهر و آغاز دهه کرامت و مراسم افتتاحیه به نمایش گذاشته شد.

همچنین 34 قطعه تابلوی خوشنویسی با موضوع «امام رضا (ع)»، اشعار عرفانی، آیات کلام وحی و موضوعات آزاد در قالب نمایشگاه خوشنویسی در خطوط نسخ، ثلث، نستعلیق و شکسته نستعلیق از سوی انجمن خوشنویسان آبیکی در معرض نمایش قرار گرفت.

90 کودک آبیکی با مداد رنگی و مداد شمعی گنبد و بارگاه امام رضا (ع) را به تصویر کشیدند که در پایان نقاشی به کودکان جوایزی اهدا شد و مقرر شد آثار برتر نقاشی کودکان در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار گیرد.

لازم به ذکر است، در 20 قطعه پوستر 80 حدیث از احادیث امام رضا (ع) به نمایش گذاشته شد.

گفتنی است، نمایشگاه خوشنویسی با موضوع امام رضا (ع) به مدت یک هفته صبح‌ها از ساعت 8 تا 12 و عصرها از ساعت 15 تا 19 برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/ب30/پ3003‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول