اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی:

دولت 6 هزار کانکس برای اسکان زلزله‌زدگان ارسباران اختصاص دهد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به سرمای زودرس در منطقه زلزله‌زده آذربایجان پیشنهاد می‌شود دولت 6 هزار کانکس تا زمان اتمام ساخت خانه‌های زلزله‌زدگان ساخته و به منطقه ارسال کند.

دولت 6 هزار کانکس برای اسکان زلزله‌زدگان ارسباران اختصاص دهد

علی‌اکبر پورجمشیدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود دولت 6 هزار کانکس ساخته و به منطقه ارسال کند که اگر تا قبل از فرا رسیدن فصل سرما توانستند در خانه‌های خود اسکان یابند که هیچ وگرنه به صورت موقت در این کانکس‌ها اسکان داده شوند، افزون بر اینکه این کانکس‌های ساخته شده در دیگر حوادث غیرمترقبه نیز مورد استفاده خواهند بود.

سپاه و بسیح هیچ ادعایی ندارد

وی با تأکید بر اینکه سپاه و بسیج هیچ ادعایی در خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان ندارد، گفت: معتقدیم بخشی از کار را عهده‌دار شدیم و بسیجیان به همراه پاسداران از نخستین ساعات وقوع حادثه در منطقه حضور داشتند که در مسائلی از جمله ایجاد امنیت، امدادرسانی، اعزام گروه‌های جهادی، درمانی و فرهنگی نقش‌آفرین بوده‌اند.

پورجمشیدیان با اشاره به فعالیت ویژه بسیج طلاب در مناطق زلزله‌زده گفت: بر اساس مجوزی که از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان اخذ شد، تشریفات دینی و دفن اموات با فعالیت طلاب و روحانیان بسیجی صورت گرفت که سرعت عمل نیروهای اعزامی در نوع خود کم‌نظیر بوده است.

فرمانده سپاه عاشورا از آواربرداری 50 روستای زلزله‌زده از سوی مهندسی سپاه عاشورا خبر داد و گفت: تفاهمنامه‌هایی با کمیته امداد، بنیاد مسکن امام خمینی(ره) و بسیج سازندگی منعقد شده که قرار است 2 هزار واحد مسکونی برای محرومان این مناطق از سوی سپاه احداث شود.

پورجمشیدیان تصریح کرد: پیشنهادی به نهادهای مسئول، دولت و ریاست محترم جمهور داریم که عاجزانه از سوی یک خادم ملت بیان می‌‌شود، این پیشنهاد از سوی یکی از دلسوزترین نهادهای درگیر در مسئله مطرح می‌شود که هیچ نیت چالشی در این خصوص وجود ندارد، ما اطمینان داریم که خانه‌های مردم زلزله‌زده تا وقت موعد تحویل داده می‌شود، اما یک درصد احتمال می‌دهیم که اگر این مسئله تحقق نیابد، باید مردم در سرمای زمستان آن مناطق در جای مطمئنی اسکان داده شوند.

وی گفت: پیشنهاد می‌شود دولت 6 هزار کانکس ساخته و به منطقه ارسال کند که اگر تا قبل از فرا رسیدن فصل سرما توانستند در خانه‌های خود اسکان یابند که هیچ وگرنه به صورت موقت در این کانکس‌ها اسکان داده شوند، افزون بر اینکه این کانکس‌های ساخته شده در دیگر حوادث غیرمترقبه نیز مورد استفاده خواهند بود.

دستگیری گروه‌های وهابیت، بهائیت و منافقان در زلزله آذربایجان

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی افزود: در جریان زلزله اخیر استان یک عده شبکه‌های معاند از اتاق فرمان خود در خارج از کشور به دنبال اهداف مغرضانه‌ای بودند که با هوشیاری نیروهای امنیتی مستقر به ویژه سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و خنثی شد.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: افرادی وابسته به گروه‌هایی همچون وهابیت، بهائیت، منافقان و ضدانقلاب قصد بهره‌برداری سیاسی از حادثه تلخ زلزله در شهرهای اهر، ورزقان و هریس را داشتند که هدف اصلی آنان کمک به زلزله‌زدگان نبود بلکه به دنبال فساد در منطقه بودند که خوشبختانه با همکاری نیروهای مستقر امنیتی و سربازان امام زمان (عج) شناسایی و بازداشت شده‌اند.

وی با بیان اینکه سرعت امدادرسانی و آواربرداری در مناطق زلزله‌زده آذربایجان در نوع خود رکوردی منحصر به فرد در کشور و کل دنیا بوده است، گفت: با اینکه مدیران استان تجربه چنین حادثه‌ای با این وسعت بزرگ را نداشتند اما همه با دلسوزی وارد میدان شده و اکنون آرامش در منطقه حاکم شده است.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به حضور وزرای دولت، مسئولان و مدیران دستگاه‌های دولتی در مناطق زلزله‌زده گفت: برخی از وزرای دولت دو بار در منطقه حضور یافتند که نشان از حساسیت دولت نسبت به امدادرسانی به زلزله‌زدگان دارد، البته در این میان حضور سرزده رهبر معظم انقلاب اسلامی مرهمی بر آلام و روحیه‌ای مضاعف برای مردم زلزله دیده بوده است.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه سپاه و بسیج هیچ ادعایی در خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان ندارد، گفت: معتقدیم بخشی از کار را عهده‌دار شدیم و بسیجیان به همراه پاسداران از نخستین ساعات وقوع حادثه در منطقه حضور داشتند که در مسائلی از جمله ایجاد امنیت، امدادرسانی، اعزام گروه‌های جهادی، درمانی و فرهنگی نقش‌آفرینی چشمگیری داشتند. 

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول