اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی:

توسعه دوچرخه‌سواری مستلزم تاسیس باشگاه‌های بیشتر در خراسان‌رضوی است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی بر راه‌اندازی تعداد باشگاه‌های بیشتر در سطح استان به منظور پیشرفت و توسعه این ورزش تاکید کرد.

توسعه دوچرخه‌سواری مستلزم تاسیس باشگاه‌های بیشتر در خراسان‌رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی، ابوالقاسم باروح در هفدهمین نشست خبری هیئت‌های ورزشی استان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار داشت: با توجه به وظایفی که برای یک باشگاه تعریف می‌شود می‌توان با تاسیس باشگاه‌های متعدد به تحقق اهدافی هم‌چون قهرمان‌پروری و توسعه ورزش همگانی امیدوار شد.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی افزود: در چنین شرایطی، ورزش در هر دو بعد قهرمانی و همگانی ارتقاء خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اهتمام ویژه‌ای از سوی هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی به این موضوع شده است، گفت: فرهنگ‌سازی لازم به منظور ورود افراد و یا نهادهای توانمند در زمینه راه‌اندازی باشگاه در سطح کشور انجام نشده و از سوی دست‌اندرکاران ورزش کشور مغفول مانده است.

باروح به حضور نداشتن باشگاه دوچرخه‌سواری از خراسان‌رضوی در رقابت‌های لیگ کشوری اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ورزشکاران فعال این رشته ورزشی به دلیل نبود حمایت مالی به تیم‌های سایر استان‌ها ملحق شدند و باشگاهی به عنوان نماینده استان در لیگ دوچرخه‌سواری کشور حضور ندارد.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی با اشاره به صنعتی شدن شهرها بر لزوم توجه به همگانی شدن ورزش تاکید کرد و گفت: ضرورت این موضوع به ویژه در بخش بانوان کاملاً محسوس است.

باروح، شناسایی استعدادهای برتر به منظور پرورش ورزشکاران حرفه‌ای به منظور مدال‌آوری را از دیگر اولویت‌های هیئت دوچرخه‌سواری استان اعلام کرد.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی در ادامه با بیان اینکه رشته دوچرخه‌سواری رشته‌ای پر هزینه است، اظهار داشت: قیمت دوچرخه مناسب برای استفاده در پیست دوچرخه‌سواری بالاتر از 3 میلیون تومان است که این امر حمایت دولتی را می‌طلبد که تاکنون محقق نشده است.

وی پیشنهاد کرد: با اعطای تسهیلاتی هم‌چون وام به دوچرخه‌سواران از کناره‌گیری ورزشکاران برای ورود به بخش حرفه‌ای جلوگیری شود.

باروح خواستار فراهم شدن مسائل زیرساختی از سوی نهادهای مرتبط شد و اظهار امیدواری کرد: ارگان‌هایی همچون شهرداری با حمایت از این ورزش هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی را در پیش‌برد اهداف یاری رسانند.

وی میزان مبلغ واریز شده به حساب این هیئت از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان استان از ابتدای سال جاری تاکنون را 6 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این مبلغ برای اعزام تیم به مسابقات مختلف کشوری و دیگر فعالیت‌های جانبی یک تیم ورزشی بسیار کم است.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی هزینه حضور یک تیم در لیگ برتر دوچرخه‌سواری کشور را حدود 100 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: برای کسب نتیجه مطلوب در این سطح از مسابقات کشوری باید تمام شرایط اعم از دوچرخه مناسب، ملزومات و فضای استاندارد این رشته ورزشی فراهم شود.

باروح، در مورد پیست دوچرخه‌سواری ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) مشهد اظهار داشت: این پیست به طور کامل تحویل هیئت دوچرخه‌سواری نشده و بخشی از آن هم‌چنان در اختیار پیمانکار این طرح قرار دارد.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی افزود: طبق توافقاتی که با اداره‌کل ورزش و جوانان استان انجام شده این پیست در روزهای فرد ویژه بانوان و روزهای زوج برای آقایان علاقه‌مند به رشته دوچرخه‌سواری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: افراد برای تمرین در پیست دوچرخه‌سواری ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) مشهد می‌بایست بیمه ورزشی باشند.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی اظهار امیدواری کرد: با تجهیز این پیست دوچرخه‌سواران استان از امکانات استاندارد به منظور تمرین بهره‌مند شوند و استان در آینده میزبان مسابقات کشوری باشد.

وی وضعیت پیست دو مجموعه ورزشی کوثر و حجاب مشهد را برای استفاده ورزش دوستان مناسب ارزیابی کرد.

باروح در ادامه با اشاره به فعالیت بانوان در رشته دوچرخه‌سواری خواستار شفاف‌سازی دیدگاه علماء نسبت به این ورزش شد و گفت: از رسانه‌های استان می‌خواهم با توجه به تاکید اسلام بر امر ورزش در جلسه‌ای نظر علماء را در مورد ورزش دوچرخه‌سواری جویا شوند تا ابهامات موجود در این زمینه برطرف شود.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی با اشاره به تشکیل کمیته‌های مختلف از بدو شروع به کار هیئت فعلی دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی اظهار داشت: تا پایان هفته جاری نیز کمیته‌های حوزه بانوان نیز کامل و فعال‌سازی می‌شود.

وی توجه به بخش بانوان دوچرخه‌سوار را از اولویت‌های این هیئت دانست و گفت: تدابیری از سوی دوچرخه‌سواران استان در زمینه ارتقا این بخش و حضور بیشتر در مسابقات کشوری و حتی عرصه بین‌المللی اندیشیده شده است.

باروح در ادامه به نگاه ویژه فدراسیون دوچرخه‌سواری به استان خراسان‌رضوی اشاره و بیان کرد: اگر چه در تمام مسابقات کشور حضور فعال داشتیم اما تاکنون به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم به صورت بسیار مطلوب پاسخ‌گوی انتظارات فدراسیون متبوع باشیم.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی خواستار هم‌فکری تمام فعالان و پیشکسوتان رشته ورزشی دوچرخه‌سواری در استان شد و گفت: با وجود برگزاری مجمع انتخاب رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی و درخواست همکاری از پیشکسوتان تاکنون رغبتی برای این کار به این هیئت اعلام نشده است.

وی انتظار بعضی از فعالان این عرصه را نامعقول دانست و افزود: اگر کسی واقعاً به دنبال پیشرفت ورزش دوچرخه‌سواری استان است می‌بایست با هم‌دلی وارد این حوزه شود.

باروح حضور همه‌جانبه و نظارت بر بخش‌های مختلف هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی را از سیاست اصلی فعالیت خود برشمرد و گفت: در این راستا از مشورت افراد فعال و صاحب‌نظر نیز بهره‌مند می‌شوم.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی خواستار به چالش کشیده شدن مشکلات رشته دوچرخه‌سواری به صورت سازنده از سوی رسانه‌های فعال استان شد و افزود: به طور حتم این امر بهبود وضعیت فعلی این رشته ورزشی را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به همکاری این هیئت با معاونت فرهنگی ورزشی شهرداری مشهد و اداره‌کل و آموزش و پرورش استان، عنوان کرد: هیئت دوچرخه‌سواری آمادگی همکاری خود را با دو نهاد مذکور در دو بخش فنی و آموزشی اعلام کرده و در این راستا راه‌اندازی مدرسه دوچرخه‌سواری به منظور توسعه ورزش همگانی را پیشنهاد داده است.

باروح درباره ایستگاه دوچرخه‌سواری منطقه کوثر مشهد اظهار داشت: متولی ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری فعال در سطح شهر، شهرداری مشهد است و ساماندهی آنها برعهده هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی نیست.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی تعداد ورزشکاران حرفه‌ای دوچرخه‌سواری در استان را 70 نفر در بخش آقایان و 16 نفر در قسمت بانوان اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون تعداد 2 باشگاه دوچرخه‌سواری نیز در سطح شهر مشهد فعال است.

وی با بیان اینکه هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی آمادگی همکاری و برگزاری برنامه‌های دوچرخه‌سواری با عناوینی هم‌چون حرم تا حرم و جاده ولایت را دارد، افزود: اگر چه اجرای چنین فعالیت‌هایی پر هزینه است، اما این هیئت مکاتباتی با ستاد دهه کرامت به منظور همکاری در این زمینه انجام داده است.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی از برگزاری همایش عظیم دوچرخه‌سواری در روز 14 مهرماه سال جاری در مشهد خبر داد و گفت: بدین منظور کمیته‌های مختلف برگزاری این همایش تشکیل شده و هماهنگی لازم با اداره ورزش همگانی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی نیز انجام شده است.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول