اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای مشهد صورت گرفت

انتقاد از تاخیر در اجرای سامانه دوچرخه‌سواری در مشهد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد گفت: اجرای سامانه دوچرخه‌سواری باید تا اردیبهشت‌ماه سال جاری راه‌اندازی می‌شد اما متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

انتقاد از تاخیر در اجرای سامانه دوچرخه‌سواری در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامرضا زعیمی صبح امروز در دویست و چهارمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، به تاخیر به وجود آمده در اجرای طرح سامانه دوچرخه‌سواری در مشهد اشاره و اظهار کرد: اجرای سامانه دوچرخه‌سواری براساس قرارداد، مقرر شده بود که تا اردیبهشت‌ماه سال جاری راه‌اندازی شود اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد افزود: آنچه که مسلم است اجرای این طرح با توجه به اینکه دوچرخه‌سواری حمل و نقلی پاک است در کاهش آلودگی هوا نقش بسزایی دارد.

وی با تاکید بر عدم وجود آموزش فرهنگ ترافیکی مناسب گفت: توجه به آمار و نتایج موجود، ارتقای فرهنگ ترافیکی، آموزش و اصلاح معابر برای افراد مسن‌تر می‌تواند اثر مثبتی در کاهش تصادفات داشته باشد.

در ادامه محمد جانی، مجری راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه‌ مشهد، گفت: فعالیت‌های نرم‌افزاری این سیستم انجام شده و تنها راه‌اندازی سیستم هم‌گرایی بلیت‌های الکترونیک "من‌کارت" باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده درآمدهای شرکت از طریق تبلیغات ایستگاه‌های دوچرخه تامین می‌شود، گفت: البته در این میان و در برخی مناطق ایستگاه‌ها در موقعیتی واقع شده که در معرض دید نیست و نمی‌توان تبلیغات انجام داد.

مجری راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه مشهد گفت: ساخت ایستگاه‌های دوچرخه از سه‌شنبه آینده در مشهد آغاز می‌شود.

در ادامه جلسه هوشنگ خندان‌دل، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد به نقش فرهنگ شهروندی در ارتقای فرهنگ ترافیک اشاره کرد و گفت: یکی از شاخص‌های مهم برای اثربخشی مجموعه اقداماتی که برای ساماندهی امور شهروندان در هر منطقه انجام می‌شود، توجه به آمار تصادفات و تلفات آن منطقه است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به آمار تصادفات موجود در کلان‌شهرهایی مانند مشهد، افزود: افزایش آمار تصادفات در شهر نشان می‌دهد که استانداردها و قوانین راهنمایی و رانندگی به طور کامل در جامعه دنبال نمی‌شود.

در ادامه جلسه محمد محسنی کارشناس سازمان ترافیک شهرداری مشهد با ارائه گزارشی، اظهار کرد: 15 درصد تصادفات شهری در تقاطع‌ها و میادین رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان ترافیک شهرداری مشهد، افزود: هم‌چنین 15 درصد متوفی‌ها در میادین و تقاطع‌ها صورت می‌گیرد در حالی که این نقاط تنها 5 درصد شبکه معابر شهر مشهد را به خود اختصاص می‌دهند.

وی تعداد افراد فوت شده در میادین شهر را 309 نفر در یک بازه زمانی مشخص عنوان کرد و افزود: این رقم 3 برابر افراد فوت شده در تقاطع‌ها است.

کارشناس سازمان ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه 50 درصد متوفیان عابران ‌پیاده هستند، افزود: این امر نشان دهنده نبود ایمنی لازم برای عابران پیاده است که باید راهکارهای ایمنی و استانداردسازی برای آنها در نظر گرفته شود.

محسنی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان فوتی توسط وسایل نقلیه مربوطه به موتورسیکلت و حدود 63 درصد است که این امر نشان دهنده عدم ایمنی لازم این وسیله نقلیه است، هم‌چنین 30 درصد از افراد در محل حادثه فوت شده‌اند که خود بیانگر شدت بالای تصادفات و جراحات وارد شده ناشی از سرعت بالای وسایل نقلیه است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول