اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه:

سد خاکی «درده» و طرح انتقال آب به «چزکین» اعتبار می‏خواهد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: سد خاکی درده و طرح انتقال آب به چزکین نیازمند تخصیص اعتبار از محل اعتبارات ملی است.

سد خاکی «درده» و طرح انتقال آب به «چزکین» اعتبار می‏خواهد

روح‏الله درویش‏خضری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران، به برگزاری جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی در فرمانداری این شهرستان و تشریح دو پروژه بزرگ در بخش آب و خاک فیروزکوه اشاره کرد.

وی بیان کرد: احداث سد خاکی درده و طرح انتقال آب به چزکین هر کدام به طور جداگانه نیازمند تخصیص اعتبار 2 میلیاردی از محل اعتبارات ملی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه در ادامه خواستار اتخاذ تمهیدات لازم به منظور تشویق خرده مالکان برای یک‏پارچه‏سازی اراضی در این منطقه شد.

درویش‏خضری با اشاره به بحث آموزش، ترویج و تحقیقات، اختصاص اعتبارات ملی به منظور آموزش و ترویج در راستای دانش‏بنیان کردن بخش کشاورزی را خواستار شد و کل اعتبار سال 91 را در این زمینه 30 میلیون تومان اعلام کرد که توسط کمیته برنامه‏ریزی استان تهران تصویب شده است.

وی افزود: این مبلغ برای بخش آموزش، ترویج و تحقیقات کشاورزی در شهرستان فیروزکوه کافی نیست.

درویش‏خضری همچنین اختصاص مبلغ 150 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی را برای بخش آموزش، ترویج و تحقیقات کشاورزی در فیروزکوه درخواست کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه در ادامه خواستار صدور مجوز به منظور احداث مرکز جهاد کشاورزی حبله‏رود شد و افزود: حبله‏رود دارای 18 روستا و 7 هزار بهره‏بردار است که عمدتاً بهره‏برداران باغی هستند.

درویش‏خضری گفت: از آخرین روستا در منطقه حبله‏رود باید حدود 90 کیلومتر مسیر طی شود تا با مراجعه به جهاد کشاورزی فیروزکوه حواله یک کیسه کود به بهره‏برداران داده شود.

وی تصریح کرد: مقرر شده است تا مبلغ 21 میلیارد ریال به منظور اجرای پروژه‏های سد درده و طرح انتقال آب چزکین و پوشش انهار در فیروزکوه اختصاص یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه افزود: همچنین در راستای حمایت از دانش‏بنیان کردن کشاورزی و فرهنگ‏سازی مبلغ 380 میلیون ریال، برگزاری کارگاه‏های آموزشی ترویجی 200 میلیون ریال، ایجاد سایت الگویی 30 میلیون ریال و تجهیز مرکز جهاد کشاورزی ارجمند 150 میلیون ریال تخصیص می‏یابد.

درویش‏خضری اضافه کرد: تصویب شده است تا با هدف احداث و راه‏اندازی مرکز جهاد کشاورزی در منطقه حبله‏رود از طریق ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، مراتب پیگیری و معاونت ترویج سازمان با نظر مساعد اقدامات لازم اجرایی شود.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول