اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:

ممانعت از اجرای طرح انتقال آب کارون همچنان در اولویت است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس جلوگیری از اجرای طرح انتقال آب از سرشاخه‌های کارون را از اولویت‌های کاری این مجمع اعلام کرد.

ممانعت از اجرای طرح انتقال آب کارون همچنان در اولویت است

سیدشکرخدا موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به اهمیت طرح انتقال آب از سرشاخه‌های کارون موسوم به بهشت آباد، اظهار کرد: اجرای این طرح فعلا متوقف شده اما جلوگیری از اجرایی شدن آن با توجه به مشکلات کمبود آب در خوزستان همچنان از اولویت‌های کار نمایندگان مردم استان در مجلس است.

وی با اشاره به اینکه در مورد مدیریت صحیح آب در استان هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم، ادامه داد: مدیریت آب در خوزستان مشکلی است که هنوز با آن دست به گریبان هستیم زیرا مدیریت منابع آبی در اختیار وزارت نیرو و متولی کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی است.

نماینده مردم اهواز در مجلس از نشست کمیسیون کشاورزی مجلس با وزیر کشاورزی خبر داد و گفت: در این نشست مقرر شد خرید تضمینی گندم مورد توجه خاص این وزارتخانه قرار گیرد و تأخیر سال گذشته تکرار نشود.

وی افزود: توجه به بیمه کشاورزی نیز از خواسته‌های این کمیسیون بود که قرار شد وزارت جهاد کشاورزی برای تشویق کشاورزان به فعالیت و تولید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

طرح انتقال آب بهشت آباد با هدف انتقال یک میلیارد و 100 میلیون متر مکعب آب رودخانه کارون به استان‌های مرکزی، با وجود مخالفت‌های کار‌شناسان قرار بود شهریور ماه سال 90 (هفته دولت) کلنگ‌زنی شود که با تحصن نمایندگان چهارمحال و بختیاری و تهدید نمایندگان خوزستان به استعفای دسته جمعی متوقف شد.

تاکنون برای انتقال حدود 5 میلیارد متر مکعب آب در سال از سرشاخه رودخانه‌های خوزستان برنامه ریزی شده است. تونل کوهرنگ یک، تونل کوهرنگ دو، کوهرنگ سه، تونل چشمه لنگان، انتقال آب دز به قم طرح انتقال آب به یزد، طرح انتقال آب به رفسنجان و انتقال آب از رودخانه کرخه به ایلام برنامه ریزی شده که برخی در مرحله طراحی و مطالعات و برخی دیگر در مرحله اجرا قرار دارند. حدود 900 میلیون مترمکعب آب از این میزان هم اینک توسط چهار تونل به زاینده رود منتقل می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول