اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر شوشتر:

بافت معماری شوشترنو حفظ شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر شوشتر گفت: بافت معماری شوشترنو که یکی از افتخارات معماری ایران است باید حفظ شود.

بافت معماری شوشترنو حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، غلام سلطانیان صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شهر شوشتر اظهار داشت: شوشترنو در سطح شهرستان شوشتر دارای بافت تاریخی بسیار قدیمی و با ارزشی است و به این دلیل باید از بافت معماری آن حفاظت شود.

وی با اشاره به برخی از ساخت و ساز‌های انجام شده در این منطقه تاکید کرد: در این منطقه زمین‌هایی به ساکنان واگذار شده است که ساخت و ساز‌های انجام شده هیچ سنخیتی با معماری آن منطقه که معماری آجری است ندارد و باید در این باره اقدامی سریع کرد.

وی با اشاره به اینکه واگذاری طبق کارشناسی روز انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: واگذاری صحیح است ولی باید بر ساخت و ساز به ویژه نمای ساختمان‌های تازه تاسیس نظارت کامل شود تا همگونی معماری در این منطقه با ساختمان‌های نامانوس تخریب نشود.

شوشترنو توسط یکی از معماران بسیار بزرگ ایرانی ترسیم شده است که در سال 2 هزار میلادی توانست جایزه معماری جهانی را به خود اختصاص دهد.

تا کنون بارها نحوه طراحی و اجرای ساختمان‌ها در این منطقه موضوع پایان‌نامه‌های مقاطع مختلف دانشگاهی بوده است در شرایط کنونی شوشترنو در بخش جدید‌التأسیس شوشتر در کنار رودخانه کارون واقع شده است.

انتهای پیام/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول