اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی نخستین همایش ملی معماری و هویت:

فرهنگ ایرانی و اسلامی در معماری‌ها لحاظ شود

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی نخستین همایش ملی معماری و هویت با محوریت مسکن اسلامی ایرانی گفت: متولیان به رعایت فرهنگ ایرانی و اسلامی در معماری‌ها توجه کنند.

فرهنگ ایرانی و اسلامی در معماری‌ها لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بهزاد محمدی ظهر امروز در نخستین همایش ملی معماری و هویت با محوریت مسکن اسلامی ایرانی در همدان اظهار کرد: ساخت و ساز و معماری امروز ایران منعکس‌کننده فرهنگ سکونتی و فرهنگ ایرانی اسلامی نیست که باید متولیان امر به این موضوع توجه کنند.

وی افزود: علت برگزاری این همایش استفاده از معماری غربی در ساخت و سازها است در حالی که رهبر فرزانه انقلاب با ابلاغ سند چشم‌انداز توسعه در بخش معماری و شهرسازی خواستار توجه به معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی شدند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان همدان خاطرنشان کرد: پس از طرح برگزاری همایش ملی معماری و هویت در شورای مرکزی و استقبال استان از میزبانی با توجه به ظرفیت‌های خوب علمی و اجرایی، میزبانی برگزاری همایش به همدان با عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران واگذار شد.

وی دستیابی به اصول و مفاهیم بنیادین و نظری درباره معماری مسکن اسلامی ایرانی و دستیابی به معیارها و ضوابط و مقررات لازم به منظور بهبود هویت معماری در زمینه‌های معماری مسکونی را از جمله اهداف تعیین شده برای این همایش ملی دانست.

محمدی در ادامه تأثیر متقابل آن بر معماری نمادین از منظر تاثیر درونی و بیرونی، دستیابی به معیارهایی برای اخذ تصمیمات اساسی و کلان در خصوص تامین مسکن با توجه به فرهنگ سکونت و نیازهای خانواده برای بهبود زندگی، سلامت روان، بهبود روابط انسانی و رشد و شکوفایی نسل‌ها را از دیگر اهداف تعیین شده برای این همایش ملی برشمرد.

وی بیان کرد: این همایش دارای سه محور خانه و خانواده، خانه و توسعه شهری و تراکم مسکونی و جنبه‌های مختلف (معماری، فرهنگی‌، اجتماعی و اقتصادی) تأثیر آن بر معماری معاصر ایران با سرفصل‌هایی از جمله آسیب‌شناسی و نقد وضع موجود معماری و بررسی علل و عوامل اغتشاش در هویت معماری و شهرسازی امروز ایران و تدوین دیدگاه‌هایی در راستای بهبود اصلاح آن است.

دبیر اجرایی نخستین همایش ملی معماری و هویت با محوریت مسکن اسلامی ایرانی تصریح کرد: 76 مقاله در این سه محور به دبیرخانه ارسال شده که 32 مقاله برای سخنرانی، چاپ کامل و پوستر مورد قبول قرار گرفته است.

وی در خصوص روند اطلاع‌رسانی از این همایش گفت: کار اطلاع‌رسانی همایش از چند هفته پیش برای هیئت‌های علمی و دانشجویان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی و سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور آغاز شده است.

محمدی افزود: انجمن مفاخر معماری ایران و دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد همدان، واحد علوم و تحقیقات و معاونت سما، بوعلی‌سینا و جهاد دانشگاهی همدان در برگزاری همایش مشارکت دارند.

در پایان از تمبر این همایش که برگرفته از پوستر اصلی بود رونمایی شد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول