اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی:

توجه نکردن به جلو عامل اصلی سوانح رانندگی آذربایجان‌غربی است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی گفت: عدم توجه به جلو بیشترین فراوانی را در بروز سوانح رانندگی آذربایجان‌غربی به خود اختصاص داده است.

توجه نکردن به جلو عامل اصلی سوانح رانندگی آذربایجان‌غربی است

علی سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بیشترین تصادفات و سوانح رانندگی آذربایجان‌غربی با 26 درصد مربوط به عدم توجه به جلو است.

وی با اشاره به دیگر عوامل عمده بروز تصادفات در جاده‌های استان، تصریح کرد: واژگونی، تجاوز به چپ، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و عدم رعایت حق تقدم بیشترین عوامل در بروز سوانح رانندگی در جاده‌های آذربایجان‌غربی هستند.

وی با اشاره به محورهای حادثه‌خیز استان، تصریح کرد: به ترتیب محور ارومیه به سلماس، ارومیه به مهاباد، میاندوآب به مهاباد، کمربندی دارلک و جاده شهید کلانتری ارومیه بیشترین تصادفات را به خود اختصاص می‌دهند.

سعیدی با تاکید بر رسیدگی بیشتر به وضعیت جاده‌های استان، افزود: در برخی از جاده‌های استان شاهد اجرای عملیات راه‌سازی هستیم و لازم است تا هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها به اتمام برسد تا شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در استان باشیم.

وی با بیان اینکه آزاد راه در استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: جاده‌های استان مورد غفلت قرار گرفته‌اند به طوری که حتی یک متر آزاد راه در استان وجود ندارد.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به آمار تصادفات در پنج ماه نخست سال جاری، گفت: میزان تصادف فوتی در استان غربی روز به‌روز افزایش می‌یابد.

سعیدی با تاکید بر رعایت قوانین رانندگی توسط رانندگان، اظهار داشت: در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش 22 درصدی تصادفات فوتی در استان هستیم.

وی میزان افزایش کل تصادفات استان را در این مدت 33 درصد اعلام کرد و افزود: پنج ماه نخست امسال دو هزار و 566 فقره تصادف در استان به وقوع پیوسته است.

سعیدی با بیان اینکه این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته هزار و 934 فقره بود، تصریح کرد: در این راستا شاهد افزایش 633 فقره تصادف هستیم.

وی اعلام کرد: امسال 259 نفر در جاده‌های استان جان خود را از دست داده‌اند که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 207 نفر بود که در این راستا نیز شاهد افزایش 45 نفر فوت شده در سال جاری هستیم.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول