اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری بوشهر خبر داد

حضور مخترعان بوشهری در جشنواره ملی علم تا عمل

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آموزش و پژ‍وهش استانداری بوشهر گفت: مخترعان و پژوهشگران استان بوشهر در سومین جشنواره ملی علم تا عمل که در تهران در حال برگزاری است حضور فعال و پررنگی دارند.

حضور مخترعان بوشهری در جشنواره ملی علم تا عمل

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر سیدمحمد هاشمی فرد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مخترعان و پژوهشگران استان بوشهر با شرکت دادن 40 طرح علمی حضور خوب و گسترده‎ای در این جشنواره دارند.

وی افزود: در سومین جشنواره ملی علم تا عمل که امسال 13 شهریور ماه در تهران آغاز شده تا 18 شهریور ادامه دارد، مخترعان سراسر کشور حضور دارند و مخترعان و پژوهشگران استان بوشهر نیز با ارائه طرح‏های قوی و برجسته‎ای حضور دارند.

هاشمی‌فرد یادآور شد: امسال جشنواره ملی علم تا عمل با شعار تجاری‏سازی فناوری‎ها و تقویت شرکت‎های دانش‌بنیان برگزار می‎شد که هدف اصلی آن فراهم کردن بازارهای داخلی و بین‎المللی برای محصولات دانش‌بنیان است.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری بوشهر با اشاره به عدم همکاری برخی دستگاه‎های اجرایی در پرداخت سهم اعتبارات پژوهشی خود گفت: دستگاه‌های اجرایی باید ضمن اختصاص نیم تا سه درصد اعتبارات به بخش پژوهش، نصف همین مبلغ را در خود استان هزینه کنند.

هاشمی‌فرد تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور 17 شرکت دولتی در کشور را برای اختصاص نیم تا سه درصد اعتبار خود برای امر پژوهش اعلام کرد و سهم این دستگاه‌ها برای پژوهش 61 میلیارد تومان بوده است.

هاشمی‌فرد ادامه داد: اعتباری از این محل برای امر پژوهش در استان بوشهر اختصاص نیافته و مدیران اجرایی باید در این زمینه اقدام کنند.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر ادامه داد: سال گذشته برخی از طرح‌های پژوهشگران استان بوشهر مورد توجه برخی سرمایه‌گذاران و وزارتخانه‌ها قرار گرفت.

هاشمی‌فرد اظهار داشت: در جشنواره سال گذشته نتوانستیم دانشگاه‌های این استان را به صورت مستقیم و مؤثر مشارکت دهیم امسال تلاش خود را برای حضور پررنگ پژوهشگران دانشگاهی استان بوشهر به کار می‌بندیم.

وی اظهار داشت: بدون داشتن اعتبار لازم نمی‌توان در آموزش موفق بود به همین دلیل انتظار است دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در این زمینه توجه بیشتری به امر آموزش داشته باشند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول