اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان خبر داد:

ارائه تسهیلات ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریالی به برترین مخترعان

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: به مخترعان راه یافته به مرحله نهایی جشنواره منطقه‌ای اختراعات، تسهیلات بلاعوض ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریالی اعطا می‌شود.

ارائه تسهیلات ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریالی به برترین مخترعان
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان اصفهان، هادی اکبرزاده هدف از برگزاری جشنواره منطقه‌ای اختراعات را ایجاد حلقه اتصال در میان مخترعان، مدیران اجرایی، سرمایه‌گذاران و اهل تولید و صنعت برشمرد و اظهار داشت: این جشنواره که از نظر تعداد و کیفیت اختراعات، بزرگ‌ترین جشنواره در میان مناطق مختلف کشور به شمار می‌رود، در پی ایجاد رشد، بالندگی، خودباوری و تقویت روحیه خلاقیت در بین جامعه علمی جوان کشور است.
وی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره را شناسایی اختراعاتی که قابلیت تجاری شدن دارند، دانست و تصریح کرد: مخترعان با حضور در این جشنواره می‌توانند از نزدیک با مسئولان بلندپایه استانی و کشوری و صاحبان سرمایه و صنایع گفت‌وگو کنند و مشکلات و درخواست‌های خود و ایده‌های جدیدشان را با آنها مطرح کنند.
رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان با اشاره به اینکه جشنواره اختراعات، سال گذشته در مقیاس استانی در اصفهان برگزار شد، افزود: این جشنواره امسال با حضور چهار استان برگزار می‌شود که بنابراین تعداد شرکت‌کنندگان آن بیشتر و فضای موجود، به شدت رقابتی‌تر شده است.
وی دیگر ویژگی‌های جشنواره امسال را پیش‌بینی همایش علمی و برنامه‌های مختلف نمایشگاهی در حاشیه جشنواره دانست و تاکید کرد: این برنامه‌ها به منظور بالا بردن اطلاعات تخصصی مخترعان برگزار می‌شود.
اکبرزاده به تسهیلات در نظر گرفته شده برای اختراعات برتر در این جشنواره اشاره کرد و گفت: اختراعاتی که به مرحله نهایی وارد شوند، زیر پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته و از امکانات گوناگونی چون تسهیلات بلاعوض ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریالی به منظور تکمیل اختراعات، تسهیلات ویژه نظام ‌وظیفه و امکان حضور در جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی برخوردار می‌شوند.
وی با بیان اینکه زمان ثبت‌نام در این جشنواره از هفتم مهرماه سال ‌جاری آغاز و تا چهارم آبان ‌ماه ادامه داشته است، اضافه کرد: پس از پایان زمان ثبت‌نام و انتخاب آثار دارای شرایط برای ورود به جشنواره، داوری این اختراعات طی دو مرحله انجام پذیرفت که در مرحله نخست آثار برتر توسط داوران استانی انتخاب و معرفی شده و در مرحله دوم، آثار برتر استان‌ها توسط گروهی متشکل از داوران تهران و استان‌های شرکت‌کننده ارزیابی و با راه یافتن به مرحله نهایی، حائز رتبه‌های برتر می‌شوند.
رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان با بیان اینکه زمان برگزاری جشنواره منطقه‌ای اختراعات ۲۳ تا ۲۵ آذر ماه سال‌ جاری است، بیان داشت: این جشنواره از نظر تعداد برگزیدگان محدودیتی نداشته و هرکدام از شرکت‌کنندگان که دارای حداقل معیارهای مورد نظر در آیین‌نامه بنیاد نخبگان باشند، وارد مرحله نهایی شده و زیر پوشش این بنیاد قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول