اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل روابط عمومی آستان قدس صورت گرفت

اهدای مدال طلای مسابقات مخترعان جهان به موزه مرکزی آستان قدس

خبرگزاری فارس: مدال طلای مسابقات تیزهوشان مخترعان جهان سال 1390 که در کشور کره‌جنوبی برگزار شده بود، با حضور مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی به موزه ‌مرکزی حضرت رضا(ع) اهداء شد.

اهدای مدال طلای مسابقات مخترعان جهان به موزه مرکزی آستان قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، علیرضا صفدری‌زاده‌میبدی مخترع سیستم کلاه راهنمای نابینایان و سیستم امنیتی آن که با ارادت و عشق خاص به حضرت رضا(ع) مدال طلای خود را به موزه‌ مرکزی آستان قدس رضوی اهداء کرد، اظهار داشت: با عنایت ائمه اطهار و حضرت رضا(ع) توانستم این نوع کلاه را اختراع کنم و این افتخار را مدیون حضرت رضا(ع) می‌دانم.

وی با بیان اینکه از دوران دبیرستان تصمیم داشتم یک سیستمی را به ثبت برسانم که بتواند کمک بزرگی برای نابینایان باشد، اظهار داشت: با پشتکار، حمایت‌های بی‌‌دریغ خانواده‌ و اساتید دانشگاه صنعتی‌شریف و امیرکبیر توانستم در سال 86 سیستم کلاه نابینایان و سیستم امنیتی آن را به ثبت برسانم که این اختراع در هوش مصنوعی، سیستم‌های اطلاعاتی، امنیتی و نظامی کاربرد دارد.

صفدری‌زاده در مراسم اهدای مدال طلای خود به موزه مرکزی آستان قدس رضوی بیان کرد: با این اختراع در سال 88 توانستم مدال برنز مسابقات الکترونیک کشور مالزی را کسب کنم که این مدالم را نیز به موزه‌ آستان قدس رضوی اهداء می‌کنم.

وی با بیان اینکه پیشنهاد خرید این اختراع را بسیاری از کشورهای جهان از جمله استرالیا، مالزی و شرکت هنگ‌گنگ تکنولوژی از من داشتند، متذکر شد: به خاطر علاقه‌ای که به مردم سرزمین و رهبرم داشتم این اختراع را در اختیار سازمان‌های دولتی کشورم قرار دادم.

مخترع سیستم کلاه راهنمای نابینایان و سیستم امنیتی آن خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و نیازهای شغلی جوانان تصمیم گرفتم بتوانم کارآفرین خوبی باشم و تاکنون 150 نفر به طور مستقیم در دو شرکتم مشغول به فعالیت هستند.

وی در ارتباط با طرح دیگر خود که در حال ثبت است، گفت: سعی دارم پرسه‌ تولید پلاسی سایرز به نام (PLA) که در تولید صنایع پلاستیک تجدیدپذیر کاربرد دارد را در مدت پنج سال با همکاری داشنگاه صنعتی اصفهان به ثبت برسانم.

حسین یوسفی، مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی در ادامه‌ این مراسم با بیان اینکه در سطح دنیا انسان‌های زیادی توفیق اختراعاتی را دارند که برای کمک به بشر بسیار کارآمد است اما ماندگار نیستند، متذکر شد: موزه‌ مرکزی آستان قدس رضوی یکی از بزرگترین موزه‌های جهان اسلام است که آثار ویژه‌ای را در خود نگه‌داری می‌کند و فرد فرصت ماندگاری معنوی را در این فضای روحانی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی 15 موزه و گنجینه تخصصی در مشهد و سراسر کشور ایجاد کرده است، افزود: سالانه بیش از 15 هزار اشیای موزه‌ای مورد بازدید میلیون‌ها علاقه‌مند به آثار تاریخی قرار می‌گیرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: توسعه‌ فرهنگ در ابعاد مختلف یکی از رویکردهای اصلی آستان قدس رضوی است که با بهره‌مندی از اندیشه‌های آیت‌الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی در سطح مشهد 14 واحد آموزشی با حدود 6 هزار محصل در مقاطع مختلف تحصیلی از ابتدایی تا پیش‌دانشگاهی ایجاد کرده است، افزود: در کانون مدارس اسلامی بنیاد فرهنگی رضوی یکی از موفق‌ترین مراکز فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی تصریح کرد: ایجاد دانشگاه‌های علوم اسلامی رضوی و دانشگاه امام رضا(ع) توسط آستان قدس رضوی در توسعه‌ رویکرد فناوری علمی و تربیت نخبگان بسیار مؤثر بوده و در سال جدید در این دانشگاه‌ها رشته‌های جدید در مقاطع فوق‌لیسانس و دکترا ایجاد شده است.

وی از اختصاص بیش از 100 هزار مترمربع فضای آموزشی خبر داد و افزود: آستان قدس رضوی در ساخت بیش از 60 مدرسه در مناطق کم‌برخوردار مشارکت داشته است که یکی از افتخارات این نهاد است.

یوسفی اظهار داشت: آستان قدس رضوی 270 هزار مترمربع فضای ورزشی در رشته‌های فوتبال (چمنی و سالنی، فضای روباز)، والیبال (سالنی، ساحلی و فضای روباز)، بسکتبال (سالنی و فضای روباز)، دو و میدانی، شنا، کشتی، ورزش‌های رزمی، ورزش‌های زورخانه‌ای، تنیس، اسکواش، ژیمناستیک و ... در مناطق برخوردار و کم‌برخوردار ایجاد کرده است که بیشتر استفاده‌ کنندگان از آن نوجوانان و جوانان هستند و بالطبع این خدمات لبیک گفتن به فرمایشات و توقعات معظم رهبری است که برای جوانان توجه به « تحصیل، تهذیب و ورزش» را لازم برشمردند.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول