اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن مخترعان و مبتکران کشور:

آثار مخترعان و مبتکران حامی و متولی ندارند

خبرگزاری فارس: عضو انجمن مخترعان و مبتکران کشور گفت: حامی و متولی آثار مخترعان و مبتکران مشخص نیست.

آثار مخترعان و مبتکران حامی و متولی ندارند
محمد قاسمی در حاشیه برپایی نمایشگاه نوآوران، مخترعان و مبتکران بسیجی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری گفت: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی، عرصه‌ای است که دست‌ساخته‌های مخترعان در معرض نمایش قرار گیرد و اگر سرمایه‌گذار مناسبی برای طرح‌ها پیدا شود و نسل جوان‌تر فعالیت‌های ما را ببیند بسیار مفید خواهد بود.
قاسمی با اشاره به اهمیت دادن به موضوع نمایشگاه خاطرنشان کرد: اگر مخاطبان نمایشگاه دانشجویان، اساتید و اهالی اهن فن حضور یابند کیفیت نمایشگاه بالا می‌رود.
عضو انجمن مخترعان و مبتکران کشور تصریح کرد: با توجه به تجربه کاری در نمایشگاه‌های مختلف، شرایط تا حدودی قابل قبول است و اگر مداومت و جدی گرفتن در کار احساس شود و شرایط رشد مشاهده شود اگر شرایط همین طور باشد دچار سکون و فکر جدیدی نمی‌رسد و نقطه پایان یک پژوهشگر و مخترع است.
این مخترع تصریح کرد: راز موفقیت کشورهای صنعتی این است که تقسیم کار می‌شود و مخترعان دارای مسئولیتی خاص با قابلیت بالا هستند.
عضو بسیج علمی و پژوهشی مازندران گفت: در کشور ما درخواست ناصحیح است، سیستم کارآفرینی و اشتغالزایی از ما می‌خواهند در بحث تولید انبوه وارد عمل شویم ولی وظیفه ما تولید فکر است و خدا این را در ما به عنوان ودیعه گذاشت.
قاسمی با اشاره به بحث اشتغالزایی و تولید انبوه ابراز داشت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی انتظار می‌رود در این بخش وارد شوند و سرمایه کلان را که به معنی واقعی حلقه مفقوده تولید (از فکر اولیه تا تولید) است کامل می‌شود.
وی تصریح کرد: این جا همان نقطه ارزآوری است هم جامعه از فکر و اندیشه استفاده می‌کند و هم سرمایه‌گذار به سود خودش می‌رسد و هم در بحث صادرات و ایجاد ارزش افزوده می‌توان مانور دهیم.
عضو انجمن مخترعان و مبتکران کشور گفت: این همان شعار واقعی علم تا عمل است و ما امیدواریم در جامعه ما نهادینه شود و به تحقق واقعی برسد، توانایی در راستا یا استعدادها استفاده شود و اگر غیر از این باشد انرژی از بین می‌رود.
این مسئول ادامه داد: اثر برپایی چنین نمایشگاه، تکرار خودباوری است و می‌توانیم در بعضی از عرصه‌ها و تنگناها نیازهای خودمان را با دستاوردهای خودمان در داخل و بدون خروج ارز انجام دهیم.
قاسمی ابراز داشت: مخترعان و مبتکران نبض علمی جامعه هستند که هم باید دارای پویایی و انعطاف‌پذیری لازم باشد و هم نیاز اکسیژن و فضای دارد.
عضو بسیج علمی و پژوهشی استان مازندران در پایان اذعان داشت: ما اگر بخواهیم نوآور، پژوهشگر و دانش‌آفرین باشیم کدام سازمان متولی حمایت است، برای مخترعان چه کسی هزینه می‌کند ما همیشه در حال خرج کردن و هزینه هستیم و با خرید قطعات برای کشور ما دانش ایجاد می‌کنیم، ولی این همه تلاش و پویایی متولی خاصی از ما حمایت نمی‌کند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول