اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مخترع سرعت‌گیر هوشمند:

مخترعان جوان آماده انتقال تجربیات خود به دانش‌آموزان هستند

خبرگزاری فارس: مخترع جوان سرعت‌گیر هوشمند با بیان اینکه در بین نوجوانان کشور، افراد مستعد و خلاقی بسیار زیادی وجود دارد، گفت: مخترعان جوان برای انتقال تجارب خود به دانش‌آموزان آماده هستند.

مخترعان جوان آماده انتقال تجربیات خود به دانش‌آموزان هستند

مخترع دستگاه سرعت‌گیر هوشمند امروز درجمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه در بعضی از نقاط شهر دیده می‌شود سرعت‌گیرهای غیراستاندارد نصب می‌شود حال آنکه نخبگان و مبتکران جوان بدون هیچ‌گونه توقعی، آماده همکاری برای ایمن‌سازی جاده‌ها هستند لیکن انتظار می‌رود مسئولان برای به‌کارگیری توانایی‌های جوانان تلاش کنند.

وی تصریح کرد: مسئولان باید استفاده از سرعت‌گیر هوشمند را مورد توجه قرار دهند زیرا منجر به مدیریت ترافیک می‌شود.

محمد رحمانی رضایی برای انبوه‌سازی اختراع خود اظهار امیدواری کرد و گفت: چنانچه برای تولید انبوه این سازه تلاش شود و سپس به سایر نقاط دنیا صادر شود ارزآوری زیادی برای کشورمان دربر خواهد داشت به ویژه اینکه در شرایط تحریم، تولید و صدور این قبیل اختراعات می‌تواند در شکوفایی اقتصاد نقش به‌سزایی داشته باشد.

رحمانی با بیان اینکه مخترعان جوان حتی برای انتقال تجارب و یافته‌های خود به دانش‌آموزان هم آماده هستند، اضافه کرد: در بین جوانان و نوجوانان کشور ما، افراد مستعد و خلاقی بسیار زیادی وجود دارد و خداوند استعدادهای زیادی را در وجود آنها به ودیعه گذاشته است لذا برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها فقط کافی است یک پل ارتباطی بین جوانان موفق و مستعد ایجاد کرد.

وی در تشریح اختراع خود، آن را دستگاه سرعت‌گیر هوشمند نامید و گفت: این دستگاه 12 حالت مختلف دارد به طوری که  مدیریت بهینه ترافیک، تسهیل و روانسازی عبور و مرور، جلوگیری از مصرف بنزین در مواقع غیرضروری از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.

این مخترع جوان گفت: این دستگاه در زمان‌هایی که نیازی به سرعت‌گیر هوشمند نیست به طور خودکار غیرفعال می‌شود به عنوان مثال زمانی که مدارس تعطیل شد از حالت فعال به غیرفعال تغییر حالت می‌دهد و در زمینه‌های دیگر نیز کارایی زیادی دارد.

محمد رحمانی رضایی تاکنون 9 اختراع را به سرانجام رسانده و ثبت کرده است و در سال جاری به عنوان مخترع برتر جوان آسیا انتخاب شد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول