اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حقوقی مجلس بنیاد ملی نخبگان:

بی‌دقتی در انعقاد قرارداد شایع‌ترین مشکل حقوقی مخترعان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حقوقی مجلس و امور شهرستان‌های بنیاد ملی نخبگان گفت: عدم دقت لازم در هنگام انعقاد قرارداد از شایع‌ترین مشکلات حقوقی مخترعان است و بهتر است انعقاد قرارداد توسط افراد متخصص انجام شود.

بی‌دقتی در انعقاد قرارداد شایع‌ترین مشکل حقوقی مخترعان است
احمد مداح در حاشیه سفر خود به اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ممکن است مخترع به دلیل موارد ذکر شده در قرارداد نتواند به نحو مطلوبی از حقوق خود دفاع کند زیرا این یک مسئله حقوقی است که باید به شکل تخصصی و توسط افراد مجرب انجام شود.
وی افزود: هم‌چنین در جامعه افرادی هستند که با عناوین مختلف از مخترعان استعدادهای برتر و طرح‌های نو و مبتکرانه سوء‌استفاده می‌کنند؛ بنابراین لازم است اطلاع‌رسانی گسترده‌ای توسط رسانه‌ها و ارگان‌های مسئول در این‌ باره انجام شود تا مخترعان به هر فردی اطمینان نکنند.
مدیر امور شهرستان‌های بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل فعال‌تر بودن جریان تجاری‌سازی اختراعات در تهران انعقاد قراردادهای حقوقی مخترعان بیشتر در آنجا انجام می‌گیرد و این امر در شهرستان‌ها از گستردگی کمتری برخوردار است.
وی با بیان اینکه برگزیدگان جشنواره‌های منطقه‌ای اختراعات به جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی راه پیدا می‌کنند، تاکید کرد: طرح‌های برتر جشنواره منطقه‌ای اختراعات بار دیگر در جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی داوری می‌شوند.
مداح ادامه داد: هم‌چنین در بخش تجاری‌سازی جشنواره ملی نوآوری، تالاری با عنوان "تالار مذاکره" ایجاد می‌شود که صاحبان سرمایه، مخترعان و وکلا هم‌زمان در آن حضور یافته و قراردادهای حقوقی در این تالار و با توجه به حقوق مخترعان منعقد می‌شود.
مدیر امور شهرستان‌های بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه ایجاد چنین فضایی در جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی به معنی آن است که این بنیاد اجازه نمی‌دهد کوچک‌ترین ناحقی در حقوق مخترعان رخ دهد، گفت: این بنیاد با اطلاع‌رسانی به مخترعان و حمایت حقوقی از آنها در پی احقاق کامل حق مخترع و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از آثار آنهاست.
به گزارش فارس، بنیاد نخبگان استان اصفهان با تشکیل کمیته تجاری‌سازی اختراعات به مخترعان و صاحبان ایده مشاوره‌هایی را ارائه می‌دهد.
متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سایت http://isfahan.bmn.ir  از مشاوره‌های بنیاد نخبگان استان اصفهان در این زمینه استفاده کنند.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول